عنوان پایاننامه
نگاهی دقیق تر به نوشتارهای تلفیقی و مستقل در آزمون تافل اینترنتی
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1902;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72898;کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1902;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72898
- تاریخ دفاع
- ۱۶ دی ۱۳۹۴
- دانشجو
- احمد ایزدی
- استاد راهنما
- مجید نعمتی
- چکیده
- مطالعه حاضر سعی بر آن دارد تا ماهیت تدریس موفق نوشتار در زبان دوم را با توجهی ویژه به تأثیر ورودی پیشین بر کیفیت نوشتار مورد بررسی قرار دهد. به منظور دستیابی به چنین فهمی، 40 دانش آموز در سطوح متوسط و پیشرفته در فضایی شبیه به آزمون تافل اینترنتی، اقدام به انجام نوشتاری مستقل بر اساس دیدگاه شخصی خود از موضوع ارائه شده، همراه با نوشتاری تلفیقی کردند که در آن خلاصه ای از یک متن نوشتاری و فایل شنیداری و ارتباط این دو را بیان نمودند. نتایج این مطالعه نشان داد که تفاوت های آشکاری بین این دو نوشتار از لحاظ میزان سختی، روانی، پیچیدگی نحوی، و صحت دستوری وجود داشت. داوطلبان در نوشتار تلفیقی نمرات بالاتری را کسب نموند؛ در نوشتارشان روان تر بودند؛ جملاتی با پیچیدگی نحوی بالاتری تولید کردند؛ و در پاره ای از موارد از ساختارهایی دستوری استفاده کردند که فراتر از دانش زبانی شان بود. این یافته ها حاکی از اهمیت دریافت ورودی قبل از نوشتار و تأثیر آن در بهبود کیفیت نوشتار می باشد. تأثیرات این یافته ها بر تدریس نوشتار در زبان دوم از قبیل اهمیت فعالیت های پیش نوشتار، محتوای متن، فرآیند نوشتار و آگاهی از ژانر همراه با توصیه هایی برای مطالعات بیشتر نیز در ادامه مورد بحث قرار خواهند گرفت. واژگان کلیدی: روانی، نوشتار مستقل، نوشتار تلفیقی، نوشتار در زبان دوم، پیچیدگی نحوی، آزمون تافل اینترنتی
- Abstract
- L’ironie dans le monde Romanesque de Milan Kundera