عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر بازاریابی الکترونیکی بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری(مورد مطالعه:شعب بانک ملت شهر تهران)




    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002288;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75835;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002288;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75835
    تاریخ دفاع
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    بازاریابی الکترونیکی عبارت است از بکارگیری کانالهای الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیامهای بازاریابی. این نوع بازاریابی می کوشد که با استفاده از ابزارهای خاص خود مخاطبان را به سمت سازمان جذب نموده و هدف نهایی بازاریابی (کسب سود) را محقق سازد. از سوی دیگر در شرایط رقابت کنونی، بانک ها می توانند برای حفظ و بهبود جایگاه خود در برابر بانک های دیگر و تاثیرگذاری بر ترجیح مشتریان در انتخاب خدماتشان از ارزش ویژه برند خود بهره گیرند. این تحقیق تلاشی است برای بررسی تاثیر عوامل بازاریابی الکترونیکی بر ارزش ویژه برند بانک ملت، تاثیر عوامل بازاریابی الکترونیکی بر ترجیح مشتریان در انتخاب خدمات بانک ملت و تاثیر ارزش ویژه برند بانک ملت بر ترجیح مشتریان در انتخاب خدمات این بانک. پژوهش حاضر کاربردی توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد و برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه استفاده شده است. پایایی پرسش نامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن براساس روایی محتوا براساس نظر اساتید خبره مورد تایید قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ این پرسشنامه در مجموع برای 40 سوال 907/. به دست آمده است. برای بررسی فرضیات تحقیق نیز از روش معادلات ساختاری و نرم افزار آموس استفاده شده است. تحقیق در جامعه ای متشکل از مشتریان شعب بانک ملت شهر تهران انجام شده است. نتایج بررسی ها با توجه به 391 پرسش نامه جمع آوری شده، نشان می دهد که بازاریابی الکترونیکی بر ارزش ویژه برند بانک ملت تاثیر دارد، بازاریابی الکترونیکی به صورت غیر مستقیم بر ترجیح مشتریان در انتخاب خدمات بانک ملت تاثیر دارد و همچنین ارزش ویژه برند به صورت کلی بر ترجیح مشتریان در انتخاب خدمات بانک ملت تاثیر دارد. اما از میان ابعاد چهارگانه آن، بعد آگاهی از برند و کیفیت ادراک شده برند تاثیرشان بر ترجیح مشتریان رد و وفاداری به برند و تداعی برند تایید شد.
    Abstract
    E-marketing is the use of electronic communication channels with customers in order to publish the marketing messages. This type of marketing is trying to use its own tools to attract audiences to the organization and marketing of the final goal (profit) to fulfill. On the other hand, in the current competitive situation, banks are able to maintain and improve its position against other banks and influencing customer preferences in selecting the services of their own brand equity. This research is an attempt to evaluate the effect of E-marketing on brand equity of Bank Mellat, the effect of E-marketing on customer preferences and the impact of brand equity in the bank service customers prefer to choose the services of the bank. Applied research is descriptive survey and a questionnaire was used to collect data. The reliability of the questionnaire based on Cronbach's alpha coefficient and its validity was confirmed by content validity according to expert teachers and Cronbach's alpha coefficient of the questionnaire of 40 questions in total for ./907 Is obtained. To investigate the hypothesis of structural equation modeling and Amos software is used. Research community of customers in Tehran's Mellat Bank branches. The results are based on 391 questionnaires collected, indicates that E- marketing has an impact on brand equity bank, E- marketing to customer preferences in selecting indirectly affect bank services and brand equity generally the preferred choice of customers in the bank's services has an impact. But of the four aspects of the impact of brand awareness and perceived quality of the brand was rejected on customer preferences and the impact of brand loyalty and brand association was confirmed on customer preferences.