عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل موثر بر پذیرش بیمه الکترونیک با استفاده از مدل اصلاح شده پذیرش تکنولوژی TAM در شرکت بیمه سامان



    دانشجو در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل موثر بر پذیرش بیمه الکترونیک با استفاده از مدل اصلاح شده پذیرش تکنولوژی TAM در شرکت بیمه سامان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002061;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70256
    تاریخ دفاع
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    مونا جامی پور

    چکیده با فراگیر شدن دنیای ارتباطات دیجیتال و انجام سریع و آسان امور بشر در تمامی جنبه‌ها از طریق کانال اینترنت، همه روزه شاهد گرایش هرچه بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها به استفاده ازاین کانال ارتباطی هستیم. در پی این دگرگونی کسب و کار‌ها از شکل سنتی خود به سمت کسب و کار‌های الکترونیکی پیش رفته و در این بین شرکت‌ها و مؤسسات مالی نیز به فکر تحولی در نظام تجاری و نوع مدل کسب و کار خود بوده‌اند که می‌توان به صنایع بانکداری و بیمه اشاره کرد. ارائه‌دهندگان خدمات بیمه¬ای امروزه به طور چشم¬گیری از اینترنت به عنوان یک کانال برقراری ارتباط و تعامل بهره می¬گیرند. در این راستا سعی شده است صنعت بیمه هرچه بیشتر به سمت ارائه خدمات الکترونیکی و آنلاین پیش رود که موجبات راحتی و آسایش مشتریان را در پی خواهد داشت. هدف از طرح این تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش بیمه الکترونیکی با استفاده از مدل اصلاح شده پذیرش تکنولوژی TAM در میان مشتریان صنعت بیمه می‌باشد که جهت دستیابی به این مهم از روش نمونه گیری تصادفی در بین مشتریان شرکت بیمه، استفاده شده است و این نمونه افرادی هستند که سابقه استفاده از بیمه الکترونیکی را داشته‌اند و سعی می‌شود میزان اعتماد و تمایل آنها را به استفاده مداوم از این خدمات سنجیده شود. در این میان قابل اعتماد بودن سازمان و تکنولوژی و همچنین متغیرهای تعدیل‌کننده‌ای همچون تبلیغات و رضایت می‌تواند در بررسی جامع‌تر موضوع کمک‌کننده باشد. نتایج به دست آمده از پژوهش حاکی از این است که سودمندی و سهولت درک شده، قابل اعتماد بودن سازمان و قابل اعتماد بودن تکنولوژی، نگرش به اعتماد و همچنین تبلیغات و رضایت مندی مشتریان می‌توانند در ایجاد قصد استفاده از خدمات بیمه الکترونیکی مؤثر باشند و نقشی مهم ایفا کنند.
    Abstract
    Abstract The widespread use of digital communication and quick and easy with the world in all aspects of human affairs through the Internet channel, every day, we tend to use these channels of communication are more and more companies and organizations. Following these changes the shape of its traditional businesses to transform E-businesses. Companies and financial institutions to consider a change in the business, and their business models have been noted as banking and insurance industries. Providers of insurance services are at an increasing rate using the internet as a channel for communication, interaction and distribution. In this regard, efforts have been made to provide more electronic services and insurance industry goes online that makes them feel comfortable and comfort the customers will follow. The aim of this study was to investigate the factors influencing the adoption of electronic insurance plan using the modified technology acceptance model TAM is Among the clients of the insurance industry in order to achieve this random sampling of customers in the insurance, and the use of people who have a history of use of electronic insurance and try to trust and willingness to use these services to be measured continuously. The reliability of the technology, as well as moderating variables such as promotions and satisfaction can be helpful in examining the broader issue. The results of this study suggest the usefulness and ease of understanding, the trustworthiness and reliability of the technology, attitude, confidence and customer satisfaction as well as advertising and electronic insurance services can be effective in creating a plan to use, and the role play important.