تحلیل وارانتی سه سطحی، میان شرکت ایران خودرو، امدادخودرو و مشتریان پژو ۴۰۵
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تولید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72062;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72062
- تاریخ دفاع
- ۰۸ مهر ۱۳۹۴
- دانشجو
- سحر محمودی نسب
- استاد راهنما
- عزت اله اصغری زاده
- چکیده
- در بازار رقابتی امروز، بسیاری از محصولات با خدمتِ وارانتی ارائه میشوند. وارانتی محصول، قراردادی بین خریدار و تولیدکننده محصول است. مساله مذکور، نیازمند وجود خدمتی از جانب تولیدکننده یا دلال، برای جبران خسارت وارده به مشتری از طریق تعویض و یا تعمیر، برای دوره زمانی مشخص است (Shafiee & Chukova, 2013). توجه صرف به تولیدکننده یا خریدار اگرچه در کوتاهمدت شرایط هر یک را بهبود میبخشد، اما چون این دو در ارتباط با هم هستند بهینگی منافع در درازمدت را تضمین نمیکند. در این پژوهش مدلی از تولیدکننده، تعمیرکننده و مشتری که در سال 2014 توسط اصغریزاده و همکاران ارائه گردید مورد استفاده قرار گرفته است که به دنبال بیشینهسازی سود هر یک از آنهاست. تولیدکننده با تعیین قیمت فروش، قیمت وارانتی و طول دوره وارانتی به دنبال سود بیشینه است. تعمیرکننده با تعیین هزینه تعمیر و هزینه نگهداری؛ و مشتری نیز با انتخاب مناسبترین گزینه پیشنهادی از سوی آنها، به دنبال حداکثر کردن سود خود هستند. در این پژوهش تعاملات بین ایرانخودرو به عنوان تولیدکننده، امدادخودرو به عنوان تعمیرکننده و مشتریان پژو 405 مورد بررسی قرار گرفت و نتایج مربوط به خروجیهای مدل از طریق تئوریبازیها، در بازیای غیرهمکارانه با اطلاعات کامل و در حالت ایستا و پویا تحلیل گردید و نتایج و استراتژیهایی که سود هر یک را با در نظر گرفتن شرایط حداکثر میکرد، عنوان گردید.
- Abstract
- In today’s competitive market, many products are sold with a warranty. A product warranty is a contract between the buyer and the product manufacturer. It requires manufacturers/dealers to repair, replace or provide compensation to the buyers in the case of product failure for a pre-specified time period, referred to as the warranty period. Although attending only to manufacturers or buyer in the short time, can improved the condition of each, but because they are associated together, it can’t guarantee optimality of their benefits. In this study, a model of production, agent and customer which was introduced in 2014 by Esmaeili et al was used every one of them maximized own profit. The manufacturer has determined the selling price, the warranty price and the warranty period for maximum profit. Agent by determining the cost of repair and maintenance costs and customers with the most appropriate choice maximize their profits. In this study the interactions between IKCO as producers, Emdadkhvdro as agent and 405 Peugeot's Customers were surveyed and the outputs of model using game theory approach, under non-cooperative and semi non-cooperative game, with complete information on the static and dynamic analysis, and results and strategies maximize their profit was explained.