عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل موثر بر موفقیت وب سایتهای ارائه دهنده خدمات بیمه الکترونیکی



    دانشجو در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل موثر بر موفقیت وب سایتهای ارائه دهنده خدمات بیمه الکترونیکی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002019;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72109;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002019;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72109
    تاریخ دفاع
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی کشورها مقارن است. با ورود بیمه‌های خصوصی به صحنه رقابت، بالا رفتن سطح توقع مشتریان و ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و نوآوری‌های جدید درزمینه¬ی¬ خدمات بیمه‌ای و با توجه به پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به سایر کشورها، اهمیت ارائه خدمات الکترونیکی در این صنعت بیش‌ازپیش نمایان است. تحقیق حاضر با توسعه مدل موفقیت سیستم‌های اطلاعاتی دلون و مک لین یک مدل از اثرات کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، پیچیدگی ادراک‌شده محصول و اعتماد درزمینه‌ی¬ رضایت و قصد خرید مجدد از وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه الکترونیکی ارائه داده است. این پژوهش از دیدگاه هدف کاربردی و از منظر نحوه گردآوری، توصیفی ازنو ع پیمایشی و ازنظر ارزیابی روابط بین متغیرهای پژوهش از نوع همبستگی است. مدل پژوهش با استفاده از رویکرد کمی و از طریق پرسشنامه مورد آزمون قرارگرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کاربران ایرانی وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه الکترونیکی بود که بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی و از طریق پرسشنامه آنلاین مورد آزمون قرار گرفتند و بعد از تحلیل عاملی تأییدی متغیرها، مدل اندازه‌گیری و مدل ساختاری پژوهش برازش شده و روابط بین متغیرها و تأثیر آن‌ها بر یکدیگر از طریق تحلیل مسیر موردبررسی قرار گرفتند. داده‌های جمع‌آوری‌شده از 252 مشتری وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه الکترونیکی نشان دادند که پیچیدگی ادراک‌شده محصول، رضایت و اعتماد تعیین‌کننده قصد خرید مجدد مشتریان است علاوه بر این نشان داده شد که کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات و کیفیت خدمات بر اعتماد مشتریان اثرگذارند درحالی‌که تنها کیفیت سیستم بر پیچیدگی ادراک‌شده محصول مؤثراست. واژگان کلیدی: بیمه، بیمه الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، وب‌سایت بیمه آنلاین
    Abstract
    Abstract Progress of insurance industry is an indicator of economic development. By the entry of private insurance to the competition, increase of level of customer demand and need to use information technology and new innovations in insurance services the importance of provide electronic services in this industry is more vital. Moreover, the insurance penetration rate in Iran is low than other countries. Therefore, this study by expanding the Delone and McLean’s information system success model developed a model for assessing the success of online insurance websites. This model includes system quality, information quality, service quality, perceived product complexity and trust in the context of satisfaction and repurchases intention from online insurance websites. The data collected from 252 online insurance websites users was analyzed using structured equation modeling by Smart PLS software. The result showed that perceived product complexity, trust, and satisfaction are determinants of customer repurchase intention. In addition, it was shown that system quality; information quality and service quality affect trust, while system quality affects perceived product complexity in online insurance websites. Keywords: Insurance; E-Insurance; E-Commerce; Online Insurance Websites