عنوان پایاننامه
شناسایی و رتبه بندی ریسک های استفاده از رسانه های اجتماعی در بین دانشجویان پردیس علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت فن آوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69366
- تاریخ دفاع
- ۰۳ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- ایمان خلیلی طوسی
- استاد راهنما
- محمد موسی خانی
- چکیده
- در سال های اخیر استفاده از رسانه های اجتماعی در میان جوامع و در زمینه های مختلف به طور چشمگیری رو به افزایش است و این ارتباطات اجتماعی، جنبه های مختلف زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه در حوزه آموزش و تحصیل نیز استفاده از رسانه های اجتماعی کاربرد فراوان یافته است به طوری که بسیاری از دانشگاه ها، شبکه های اجتماعی داخلی را برای دانشجویان خود راه اندازی کرده اند و دانشجویان برای انجام امور تحصیلی و برقراری ارتباط با دیگران از این رسانه ها در سطحی گسترده استفاده می نمایند. اما باید این موضوع را در نظر داشت که رسانه های اجتماعی نیز مانند سایر ابداعات و نوآوری های بشر می تواند ریسک ها و خطراتی را نیز به همراه داشته باشد بنابراین لازم است کاربران این رسانه ها نسبت به آنها بطور کامل آگاه باشند تا در صورت مواجه شدن با ریسک ها و خطرات پیش رو، آمادگی لازم را داشته و نهایتا بتوانند استفاده بهینه را از امکاناتی که رسانه های اجتماعی برای آنان فراهم می کند داشته باشند. هدف از انجام این تحقیق، شناسایی و رتبه بندی ریسک هایی است که استفاده از رسانه های اجتماعی برای دانشجویان به همراه دارد. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و شیوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی پیمایشی می باشد. برای گردآوری داده های کتابخانه ای از کتاب ها، مقالات و سایت ها و برای گردآوری داده های میدانی از پرسشنامه استفاده شده است. بدین منظور ما با مطالعه منابع گوناگون و مقالات معتبر به جمع آوری ریسک های ارائه شده در حوزه رسانه های اجتماعی پرداخته و سپس آنها را در قالب پرسشنامه در اختیار دانشجویان قرار گرفت تا آنها نظر خود را در مورد میزان اهمیت و شدت آن ریسک ها بیان نمایند. در گام بعدی با جمع آوری داده ها و تحلیل نتایج، ریسک ها بر حسب اهمیت رتبه بندی گردیده اند. نهایتاً با چارچوب بندی ریسک ها، به ارائه استراتژی های مؤثر جهت برخورد با ریسک ها پرداخته شده است.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد