مطالعه تطبیقی الویت های گردشگری از دیدگاه جهانگردان خارجی و داخلی در انتخاب مقصد
- رشته تحصیلی
- برنامه ریزی گردشگری(توریسم)
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69597;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4815
- تاریخ دفاع
- ۰۱ تیر ۱۳۹۴
- دانشجو
- داود صیادی
- استاد راهنما
- علی شکوری
- چکیده
- چکیده فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه گردشگری شهری، شناسایی جاذبهها و منابع در مرحله اول و سپس ارزیابی و اولویتبندی در مرحله بعدی، امری ضروری به نظر میرسد. یکی از عوامل مهم رشد و توسعه این صنعت برنامهریزی بهینه امور مربوط به گردشگران در جهت ارائه خدمات مناسب و درخور به آنها است. شناسایی و تجزیهوتحلیل انگیزههای سفر باهدف بخشبندی بازار گردشگری یکی از پیشنیازهای این برنامهریزی است. در این راستا در یک تقسیمبندی میتوان نظریههای گردشگری را بر مبنای محرکها و انگیزههای جذب به سه دسته تقسیم کرد. در این پژوهش با جمع آوری دادهها از طریق پرسش?نامه محقق ساخته انگیزهها و اولویت?های گردشگران خارجی و داخلی از سفر به اصفهان مشخص شد و جهت تجزیه و تحلیل آنها از نرم افزار SPSS و آزمون?های تک نمونهای، تی مستقل و جهت رتبه بندی اولویتها آزمون فریدمن استفاده شد. کلید واژه: گردشگری، توسعه، اولویتبندی، اصفهان.
- Abstract
- Abstract Providing development of urban tourism, identify resources in the first place and then assess and prioritize the next phase is considered to be necessary. One of the most important factors for the growth and development of the industry is optimal planning of tourists. Identification and analysis of incentive travel for segmenting tourism is one of the prerequisites for the planning. To do this we can approach based on incentives to attract tourism into three groups. In this study, through data collection and survey, motives and priorities of foreign and domestic tourists were found on a trip to Isfahan. The study analyzed data by using SPSS software. Friedman test was used to rank the priorities. Key Words: Tourism, Development, prioritize, Isfahan