عنوان پایان‌نامه

بررسی تأثیرات طبقات اجتماعی مختلف شهر تهران بر ارزش های مصرفی خرید پوشاک (مطالعه موردی مناطق ۳ و ۱۵)



    دانشجو در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تأثیرات طبقات اجتماعی مختلف شهر تهران بر ارزش های مصرفی خرید پوشاک (مطالعه موردی مناطق ۳ و ۱۵)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1283;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78590;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1283;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78590
    تاریخ دفاع
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

    خرید بخش روزمره زندگی افراد است و طبقه اجتماعی نوعی نظم سلسله مراتبی در جامعه است که بر دسترسی به منابع ، سلیقه و سبک زندگی و خرید مصرف کنندگان تاثیر دارد. طبقه اجتماعی دو گونه است. یکی آن که مردم در ظاهر می بینند که همان طبقه اجتماعی عینی می باشد و دیگری طبقه اجتماعی ذهنی می باشد یعنی آن چیزی که افراد در مورد خود تصور می کنند. ارزش به نوعی از تضاد بین آن چیزی که مشتری دریافت می کند و آن چیزی که او برای اکتساب مزیت پرداخت می کندبه دست می آید گفته می شود. افراد در طبقات اجتماعی مختلف ارزش های مصرفی متنوعی از جمله ارزش کارکردی، ارزش شناختی، ارزش انحرافی، ارزش احساسی، ارزش وضعیتی، ارزش اجتماعی و ارزش هویتی را برای کالاهایی کهمی خرند در نظر می گیرند. در این تحقیق برای بررسی تاثیر طبقه اجتماعی بر ارزش مصرفی پوشاک 5 فرضیه فرعی و 1 فرضیه اصلی داریم و نمونه گیری به صورت تصادفی در دو منطقه 3 و 15 شهرداری تهران صورت گرفته است. پس از پر کردن پرسشنامه نتایج با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج نشان می دهد که همه فرضیه ها برای طبقه اجتماعی ذهنی پذیرفته شده اند اما برای طبقه اجتماعی عینی فرضیه ها پذیرفته نشده اند.
    Abstract
    Shopping is routin of lives and social class is a hierarchy in each society that influences on concumers lifestyle, purchasing preferences and taste. There are two different types of social class: objective social class that shows appearance of every one social class and subjective social class that is what each person imagines and thinks about their social class. Value is a contradiction between what consumers gain against losing something. People have different kinds of value such as functional shopping value, social shopping value, emotional shopping value, conditional shopping value, diversional shopping value and self-express shopping value. In this study we have 5 hypotheses and 1 main hypothesis for checking influence of social class on shopping value. We randomly sampled in 2 different regions of 3 and 15 in Tehran. After filling out the questionnaires, analyses were done by SPSS software. Results show that all the hypothesis for subjective social class are accepted but for objective social class hypothesis are not accepted.