بهبود سطح رضایت مراجعان مراکز خدمات درمانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: 3262;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75206
- تاریخ دفاع
- ۰۸ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- حمید حسن پور
- استاد راهنما
- فریبرز جولای
- چکیده
- هدف بیمارستان ها خدمت دهی با بالاترین کیفیت می باشد. یک اولویت مهم و کلیدی، انجام عمل های جراحی اورژانسی در سریع ترین زمان ممکن است چون که به تاخیر انداختن آن ها در حالت کلی، احتمال پیچیده شدن وضعیت بیمار را افزایش می دهد. به دلیل مصرف زیاد اتاق عمل از منابع انسانی و منابع مصرفی، اتاق عمل یک بیمارستان، مهم ترین منبع هزینه های آن است. در این پژوهش مسئله ی زمان بندی روزانه ی بیماران در اتاق عمل با در نظر گرفتن بیماران اورژانسی و محدودیت های منابع انسانی و مواد مصرفی در نظر گرفته شده است. اهداف این پژوهش ، حداقل کردن زمان انتظار بیماران اورژانسی و هزینه های مربوط به اتاق عمل و اضافه کاری آن است. برای مسئله ی فوق، یک مدل ریاضی عدد صحیح دو مرحله ای ارائه شده است. واژه های کلیدی: اتاق عمل، بیماران اورژانسی، برنامه ریزی عدد صحیح
- Abstract
- The purpose of hospitals is to provide services with the highest quality. An important priority is operating emergency surgeries as soon as possible because delay in them increases the probability of the of the patient’s situation being complicated. Because the operating room uses a lot of resources, it’s the most important source of costs for hospitals. In this research we have considered the problem of scheduling patients in operating room with considering the emergency patients and constraint of resources. The purpose of this research is to minimize the waiting time of emergency patients and costs of operating room and overtime. For this problem we have presented a two phase integer programming model. Key words: operating room, emergency patients, integer programming