عنوان پایاننامه
ارائه الگوی تبلیغات رضایت محورازطریق شبکه های اجتماعی مبتنی برموبایل (مطالعه موردی اینستاگرام)
- رشته تحصیلی
- مدیریت رسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81872;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81872
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
- دانشجو
- سعید شهبازی
- استاد راهنما
- طاهر روشندل اربطانی
- چکیده
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین عناصر در انتقال پیام و جذب مخاطب برای سازمانها باید چهارچوبی مشخص و هدفمند داشته باشد تا مدیریت سازمان بتواند بهترین بهره برداری را از آن داشته باشد؛ این در شرایطی است که تبلیغات در شبکه های مجازی با چالش های بسیاری اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دست به گریبان است. این پژوهش با انتخاب گزاره «طراحی مدل تبلیغات رضایت محور از طریق شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل» بهعنوان هدف اصلی تحقیق، به دنبال شناسایی وضعیت فعلی مدیریت سازمان ها در تبلیغات شبکه های اجتماعی و آسیبشناسی و بهبود آن در جهت دستیابی به حداکثر رضایت مخاطبین و جلوگیری از ریزش آنان در اثر تبلیغات، روش بالا بردن اثر بخشی و بهره وری در تبلیغات و وروش های موثر جهت ماندگاری بیشتر تبلیغات بهعنوان اهداف فرعی پژوهش بود. پژوهش فوق، کیفی و از نوع اکتشافی و روش آن داده بنیاد بوده و روش نمونهگیری نیز گلوله برفی، نظری و هدفمند بود که با ابزار مطالعه اسناد و منابع کتابخانه ای و نیز مصاحبه عمیق به پیش رفت. به همین منظور با 13 نفر از اساتید و کارشناسان حوزههای مدیریت رسانه و ارتباطات و متخصصان تبلیغات و بازاریابی مصاحبه شد تا در مجموع، مفاهیم استخراجشده از مصاحبهها در مفاهیم، مقوله ها فرعی و مقوله ها اصلی دستهبندیشده و در نهایت نتایج این تحقیق در قالب یک مدل طراحی شود. این پژوهش در قالب یک مدل نشان داد که برای بهبود وضعیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید تغییراتی در فرآیند تبلیغات شبکه های اجتماعی شامل (تدوین استراتژی تبلیغات، طراحی تبلیغات، مدیریت تبلیغات، کنترل و بازخور، اصلاح و بازطراحی) ایجاد شود.
- Abstract
- many challenges ranging from economic, social, cultural and political struggles. and prevent loss as a result of advertising, methods of enhancing the effectiveness and efficiency in advertising and effective methods of advertising as secondary objectives was to further sustainability. the model is designed. The study showed that as a model to improve advertising on social networks must process changes include social network advertising (advertising strategy, advertising design, advertising management, control and feedback, correction and reform) to be created. Key words: advertising, advertising model, social networks