عنوان پایان‌نامه

بررسی راهبردی اینترنت اشیا ء بر مبنا ی نظریه بازی ها



    دانشجو در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی راهبردی اینترنت اشیا ء بر مبنا ی نظریه بازی ها" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس یک فنی شماره ثبت: 102..;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79228;کتابخانه پردیس یک فنی شماره ثبت: 102..;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79228
    تاریخ دفاع
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

    بکارگیری اینترنت اشیاء در تشخیص وقایع و فعالیت ها باتوجه به حوزه های گوناگون کاربردی آن، امروزه مورد توجه محققان بسیاری واقع شده است. دقت و سرعت در این فرآیند از چالش های اصلی این حوزه به شمار می آیند. در این پایان نامه بعد از به دست آوردن و تثبیت نیازمندی های یک مورد خاص، به منظور مراقبت از راه دور بیماران، الگوریتمی مبنی بر روش توسعه یافته درخت تصمیم گیری ارائه می کنیم. برای استخراج و دسته بندی ویژگی ها در این حوزه که جنبه ی رقابتی دارند، از نظریه بازی ها استفاده می کنیم. نتایج پیاده سازی الگوریتم نشان می دهد که عملکرد سیستم از دیدگاه دقت کلاس بندی بهبود یافته است.
    Abstract
    These days, a lot number of elderly people need health care which may cause huge financial costs, especially in formal case. Machine Learning and the profound achievements in sensing technology provide the opportunities to monitor people living independently at home and can detect a distress situation affordably. Although there are some approaches to do recognize activities for this purpose, but there has not been any game-theoretic approach in order to select the most efficient sensors to reduce the system’s overhead by decreasing the number of features. In this thesis, we present a new classifier to recognize activities in a smart environment that is based on selection of most efficient sensors by cooperative game theory. The sensors are selected in which provide more information about the target classes. We show the performance of our algorithm by simulation. Keywords: Activity Recognition, Game Theory, Classification