تبیین مدلی برای اجرای موثر جلسات بازخور در مدیریت عملکرد کارکنان
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67483
- تاریخ دفاع
- ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
- دانشجو
- کتایون حسینی شاد
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- با توجه به اهمیت موضوع ارزیابی عملکرد و بازخور و مشکلاتی که در ضمن ارائه¬ی بازخور به افراد در سازمان¬ها به وجود می¬آید، در پژوهش حاضر با استفاده از روش تحقیق کیفی تحلیل تم و انجام مصاحبه با تعدادی از کارکنان بانک سپه عواملی که بر اجرای موثر جلسات بازخور و به طور کلی ارزیابی عملکرد تاثیر گذار است، شناسایی شد و براساس آنها مدلی که نشان دهنده¬ی روابط بین این عوامل است، طراحی شد. این مدل بیان می¬دارد که پیامدهای بازخور متاثر از ادراک کارکنان از خطا در بازخور است که این به وسیله¬ی رابطه¬ی آنها با ارزیابی¬کننده و ویژگی¬های ارزیابی¬شونده، تعدیل می¬شود. از طرفی ادراک خطا در بازخور تحت تاثیر ویژگی بازخور، نوع بازخور، نحوه¬ی ارائه¬ی آن، ویژگی ارزیابی¬کننده و رابطه¬ی بین ارزیابی¬کننده و ارزیابی¬شونده می¬باشد.
- Abstract
- Regarding to the importance of performance appraisal and feedback and problems that occur in organizations while the process of giving feedback, in present study, using qualitative research method, thematic analysis, and interviewing with a number of employees of Sepah bank, factors that affect the effective implementation of feedback session and generally performance appraisal has been identified. This model states that outcome of feedback is affected by employees’ perceptions of errors in feedback which is adjusted by their relationship with raters and also raters’ characteristics. In addition perception of error in feedback is affected by features of feedback, the form of feedback, how to present it, raters’ characteristics and the relationship between rater and ratee