عنوان پایاننامه
بررسی رابطه بین میزان بهره گیریاز فناوری اطلاعات و ارتباطات (TCT)و عملکرد آموزشی دبیران مدارس متوسطه دخترانه شهر اصفهانه از دیدگاه مدیران در سال ۱۳۹۰
- رشته تحصیلی
- برنامه ریزی آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58127
- تاریخ دفاع
- ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
- دانشجو
- زهرا محمدی خشویی
- استاد راهنما
- سیدعلی نقی خرازی
- چکیده
- چکیده : هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین میزان بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد آموزشی دبیران مدارس متوسطه دخترانه شهر اصفهان از دیدگاه مدیران می باشد. روش تحقیق همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه ی دبیران و مدیران مدارس متوسطه دخترانه شاغل در آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال تحصیلی 91-90 بودند. به منظور تعیین حجم نمونه آماری این پژوهش با توجه به دسترس نبودن واریانس صفت مورد مطالعه با انجام مطالعه مقدماتی بر روی 30 نفر از جامعه آماری مدیران و دبیران به طور جداگانه با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه مدیران 65 نفر و دبیران 252 نفر برآورد گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامه محقق ساخته (بهره گیری دبیران از فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد آموزشی ) که بر اساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت طراحی شد. روایی صوری و محتوایی آنها به وسیله صاحبنظران مورد تأیید قرار گرفت و پایا یی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات 87/0 و برای پرسشنامه عملکرد آموزشی 85/0 به دست آمد. نرخ پاسخ دهی پرسشنامه دبیران 100% (252) نفر و مدیران77% (50 نفر) بود. یافته های پژوهش نشان داد که مقدار zحاصل از نمره بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد آموزشی با میانگین فرضی 3 در سطح 05/0?p برای بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای 78% از دبیران کمتر و یا مساوی 3 و برای 22% از آنان بیشتر از 3 معنی دار بود ( 001/0p=) و برای عملکردآموزشی با میانگین 78/3 بیشتر از حد متوسط (80/7) بود و ضریب همبستگی بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد آموزشی دبیران (484/0r=) در سطح 05/0?p معنی دار بود. ( 001/0p=) در مجموع یافته های این پژوهش که با بسیاری از پژوهش ها همسو می باشد در حد واقع بینانه ای مؤثر بودن بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دبیران را نشان می دهد. کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات، عملکرد آموزشی، مدارس متوسطه، مدیران
- Abstract
- Abstract The object of this project is study of relationship between degree of information and communication technology and training function in teachers of esfahan girlie high school at view of managers.the method of survey is correlation.Statistical society of this survey were all Esfahan girle high school of practitioners teachers and managers in90-91.For appointment scale of statistical sample of this project regard to not available of object variance of studiable by pilot( preliminary study)of 30 people of statistical society individualy managers and teachers by kokran formoula had estimated the number of managers 65 and number of teachers 252.The means of obtaining of two executive questionary(enforcement of information and communities and training function of teachers)is exist base on scale of five option.Their apparent and content validity are confirmed by clear-sighteds and its Reliability was obtained via of koronbakh alfa coefficient for obtaining questionary .Respectivly for information and communication technology./87 and for questionary of training function./85.Response rate of teachers questionary was%100(252people)andmanagers%77(50people).Findings of survey shown that quantity of information and communition technology and training function was meaningnessed with supposed mean3 gradeobtained z (p=./001)and for training function by mean of3/78was more than mean limit.and relation coefficient was meaningness between information and communication and teachers training function. (p=0/001).In overall findings of this survey that is in same direction are showing effectiveness obtaining of information and communication technology. Key words:information and communication technology,training function,high school,managers