عنوان پایان‌نامه

نیازسنجی دروه های کوتاه مدت آموزش ضمن خدمت دبیران تربیت بدنی شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نیازسنجی دروه های کوتاه مدت آموزش ضمن خدمت دبیران تربیت بدنی شهر تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 977;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 58582
    تاریخ دفاع
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۱

    هدف پژوهش حاضر، نیازسنجی دوره های کوتاه مدت آموزش ضمن خدمت از دیدگاه دبیران تربیت بدنی شهر تهران بود. تحقیق مور نظر توصیفی بوده که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران تربیت بدنی شهر تهران بودند که در دوره های آموزش ضمن خدمت شرکت کرده بودند، طبق آمار سازمان آموزش و پرورش شهر تهران حجم جامعه مورد نظر در سال91 برابر با 1500 نفر بود که بر اساس جدول نمونه گیری مورگان حداقل حجم نمونه 306 نفر به دست آمد. از 450 پرسشنامه توزیع شده 300 پرسشنامه قابل استفاده برگشت داده شد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق، شامل دو پرسشنامه نظرسنجی و نیازسنجی دوره های آموزش ضمن خدمت برگرفته از تحقیق کیانی (1389) بود. روایی پرسشنامه ها توسط اساتید مدیریت ورزشی تایید شد. همچنین، پایایی پرسشنامه ها با یک نمونه 30 نفری از با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های فریدمن، یو من ویتنی وکروسکال والیس و توسط نرم افزارSPSS نسخه 18 انجام شد. در تمام مؤلفه ها (دانش افزایی، بهبود مهارت‌های عملی، تغییر نگرش، تناسب محتوای آموزشی، میزان انگیزه و علاقه، میزان افزایش رغبت و تمایل، کیفیت عملکرد مدیریت و برنامه‌ریزی، کیفیت و کمیت خدمات پشتیبانی، کیفیت تدریس مدرسان، نحوه ارزشیابی از شرکت‌کنندگان و تحقق اهداف آموزشی) تفاوتی بین افراد بر اساس سابقه تدریس وجود نداشت (05/0P?) همچنین، نتیجه آزمون کروسکال والیس برای نیازهای دبیران تربیت‌بدنی به دوره‌های تخصصی کوتاه مدت آموزش ضمن خدمت نشان داد، تنها در مؤلفه کیفیت و کمیت خدمات پشتیبانی تفاوت بین افراد بر اساس مدرک تحصیلی وجود داشت (05/0P<) در مؤلفه های بهبود مهارت‌های عملی، تغییر نگرش، کیفیت و کمیت خدمات پشتیبانی، کیفیت تدریس مدرسان و نحوه ارزشیابی از شرکت‌کنندگان بین دیدگاه دبیران مرد و زن تفاوت وجود داشت (05/0P<). همچنین، نتیجه آزمون فریدمن نشان داد، آمادگی جسمانی با میانگین رتبه 62/12 در رتبه اول، حرکات اصلاحی با میانگین رتبه 51/11 در رتبه دوم و بازی های پرورشی و مسابقات تفریحی با میانگین رتبه 91/10 در رتبه سوم قرار داشتند.
    Abstract
    In this study, Needs Assessment of Short Course In-service Training of Physical Education from view points of Teachers in Tehran was aimed.The research was a descriptive study that was conducted in the field.The statistic population included all physical education teacher in Tehran who attended in service training ,According to the statistics of education ministry in Tehran the total numbers of population in 2012 was equal to 1500 persons considering the morgan table,the obtained minimum sample size 306 persons.Out of 450 questionnaires distributed,300 usable questionnaires was returned.The instament of collecting data in this study included two quastionaires,Surveys and Needs Assessment of Training Courses from research Kiani(2010),respectively quastionaire was appoved by the professor of sport management.Also,reliability questionnaire with a sample of 30 subjects using Cronbach’s alpha coefficient was approved. Data Analysis Friedman test Mann-Whitney U and Wilcoxon tests were performed by the software SPSS 18 version.In all components(increasing knowledge,practical skills, attitudes,appropriate educational content,motivation and interest rates, the rate of interest and tending increase,the performance of management and planning,quality and quantity of support services,the quality of teaching teachersmethod,how to evaluate the participants and educational goals), there was no difference among individuals based on teaching experience and also the result of the Kruskal-Wallis for physical education teachers need to the specialized short training courses show that only in components of quality and quatity of support services difference existed among individuals based on educational degree(p<0.05).In components of improvement of practical skills,attitudes changes,quality and quantity of support services,the quanlity of teachers teaching and the method to evaluate the participants difference existed between male and femal’s views.moreever;The Friedman test result showed that physical fitness with average score of 12/62 was at the first rank and the remedial actions with average score of 11/51 was at the second rank and the cultural and entertaining events with the average score of 10/91 was at the third rank.