عنوان پایان‌نامه

اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی خود متمایز سازی بانوان شاغل در آموزش و پرورش یاسوج



    دانشجو در تاریخ ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی خود متمایز سازی بانوان شاغل در آموزش و پرورش یاسوج" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مشاوره خانواده
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57100
    تاریخ دفاع
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
    دانشجو
    پژمان پژوهش
    استاد راهنما
    جواد اژه ای

    هدف از پژوهش حاضر ، بررسی «اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر خود متمایزسازی بانوان25تا35ساله، شاغل در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد» است . روش پژوهش تجربی از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه می باشد . ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه تمایز یافتگی خود (DSI) است . جامعه آماری در این پژوهش کلیه بانوان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سال تحصیلی 91-90و نمونه آن 30 نفر از بانوان که سطوح پایین تری از تمایزیافتگی داشتند ، با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و در 2 گروه آزمایش (15) و گواه(15) نفر جایگزین شده اند . برای تحلیل داده ها علاوه بر روش آمار توصیفی ، از تحلیل کواریانس یک متغیری (انکوا) و تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) استفاده شد . یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های ارتباطی موجب افزایش سطح تمایزیافتگی بانوان گروه آزمایش می شود . واژگان کلیدی : مهارت های ارتباطی، خود متمایز سازی .
    Abstract
    Abstract؛ Study was to examine the "effectiveness of communication skills training on self-differentiation women working in education Boyer city" is discussed. The research design is quasi-experimental method with pre-test and post-test control group. The questionnaire collected data on its Self-differentiation (DSI) is. Participants in this study all women working in education in the academic year 90-91 Boyer city sample of) 30( women who had lower levels of Grade, With a random selected clusters in each group (15) and control (15) people have been replaced to analyze the test data in addition to descriptive statistics, covariance analysis some variable (MANOVA) and analysis (Mankva) was used a significant the results of this study shown that the tranhining of the communication skills were caused increasing level of self-differentiation the test women's groups . Keyword: communication skills، self-differentiation