عنوان پایان‌نامه

بررسی استراتژی های آموزش لغت بین دانش آموزان بلوچی زبان و فارسی زبان



    دانشجو در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی استراتژی های آموزش لغت بین دانش آموزان بلوچی زبان و فارسی زبان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 872;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56203
    تاریخ دفاع
    ۳۱ تیر ۱۳۹۰

    هدف ازاین تحقیق توصیف و شناسایی استراتزیهای یادگیری کلمه و مقایسه استراتزیهای یادگیری کلمه بین دانش اموزان بلوجی زبان و فارسی زبان است.برای نیل به این هدف دانش اموزان دبیرستانی بلوچی زبان و فارسی 184 نفر یک برسشنامه که شامل 53 استراتزی یادگیری کلمه بود را باسخ دادند.نتایج بیانگر این موضوع است که اکثر استداتزیها به طور توسط شرکت کننده ها مورد استفاده قرار گرفته است نتایج بیانگر این بود که در یادگیری استراتزیهای اموزش لغت تفاوت قابل ملاحظه ای یافت نشد شرکننده های بعدی تحقیق زبان اموزان اموزشگاه زبان انگلیسی بودند که به انهایک متن داده شد تا استراتزیهای که انها هنگام مواجه با یک کلمه نا اشنا در یک متن اسفاده می کنند را نام برند نتیجه مصاحبه با زبان اموزان این موضوع را بیان می کند که این زبان اموزان از استراتزیهای فرهنگ خاص استفاده از فرهنگ لغت دو زبانه و حدس از طریق متن و مفاهیم و مرور و تکرار لغت استفاده کردند توضیحات مقصل و مباحث اماری در ادامه تحقیق اورده شده است.
    Abstract
    Second language vocabulary acquisition is a field of investigation that has seen an explosion of experimental research in the past 25 years. The purpose of this research was to describe vocabulary learning strategies and to systematically categorize those strategies used by Balouchi-speaking students. To these ends data were collected from Iranian (Balouchi) speaking senior high school students .(N=120) in a questionnaire in which participants answered the frequency of 53 strategies.one questionnaire and target passage were used. Descriptive statistic indicated that many strategies were infrequently uses. In second part, English language Institutes students were given the text to find the unfamiliar words. After interviewed from them the result showed that among the strategies between Balouchi-speaking students, culture-specific strategy, using electronic dictionaries, bilingual dictionaries, guessing from context, use memorization, saying the new word were the most helpful strategies .detailed descriptions of the usefulness ranking are given in the study.