عنوان پایاننامه
تاثیر تفکر انتقادی بر نوشتار استدلالی
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1125;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 59316;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1125;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 59316
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- محمدمهدی زارعی
- استاد راهنما
- مجید نعمتی
- چکیده
- این تحقیق به بررسی تاثیر تفکر انتقادی بر روی نوشتار استدلالی می پردازد. این تحقیق همچنین راهبرد مناسبی برای معلمان زبان در تدریس تفکر انتقادی و همچنین برای تدریس و یادگیری زبان ا نگلیسی می باشد. داده های کمی این مطالعه از 147 دانشجوی بوشهری و بروجردی بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل آمار های بدست آمده از روش های آمار توصیفی ، وان وی انوا و پوست هاک توکی استفاده گردید. تفاوت معناداری از عملکرد زبان آموزان در نوشتن انشای استدلالی بر روی تفکر انتقادی بدست آمد. نتایج بدست آمده نشان دهندی تفاوت های قابل توجهی در بین دانشجویانی است که دانش زبانی یکسان و مهارت تجزیه و تحلیل متفاوت در نوشتن مقاله استدلالی دارند. علاوه بر آن مشخص شد که اجزای محتلف تفکر انتقادی می توانند تاثیر های متفاوتی بر مقاله های استدلالی داشته باشند و همین طور یافته ها ی این تحقیق نشان دادند که دانش زبانی دانشجویان در مقایسه با تفکر انتقادی آنها نقش مهمتری را ایفا می نماید.
- Abstract
- This research investigates the effects of critical thinking on argumentative writing. The research also provides guidelines to English language teachers to promote critical thinking in language learning and to teach language for reasoning. Quantitative data were collected from 147 English Language students. Descriptive statistics, One-Way ANOVA, and Post Hoc Tukey were executed for the analysis of data. A marked difference was measured in the performance of English language students’ composition of English Essay Writing as a result of critical thinking instructions. The results signify major differences in students with the same level of language proficiency. And also they indicated that different critical thinking abilities perform differently in writing argumentative essays. Moreover, it was concluded that different components of critical thinking had positive or negative effects on writing argumentative essays. Besides, the results show that in comparison between the role of language proficiency and critical thinking, language proficiency plays a more important role.