بررسی عوامل موثربر بهبود پرتفوی شرکت بیمه دانا
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی - مدیریت تحول
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001397;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52580
- تاریخ دفاع
- ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- حمید بهرامی بوئینی
- چکیده
- چکیده پویایی و تغییر و تحول اصل اساسی ادامه حیات و سنگ بناء نظام هستی به شمار می رود .تحول به عنوان عامل شتاب دهنده ای است که هر بنگاه اقتصادی را ملزم می سازد با دقت و هوشیاری تغییرات را تحت نظر قرار دهدبه این ترتیب شرکت ها با تنوع محصولات خود به تشکیل پرتفویی از محصولات می پردازند ، تا از این طریق با گروه های مختلف مشتریان مرتبط شده و با تعیین جایگاه های متنوع برای این محصولات ، ریسک بهره گیری از تنها یک محصول را از بین می برنددر این تحقیق سعی شده ابتدا شاخص های جامع تعیین پرتفوی بیمه ای شرکت بیمه دانا شناسایی و با نظر خبرگان اهمیت هر یک از خدمات یا رشته های بیمه ای ، با در نظر گرفتن شاخص های موثر درتشکیل پرتفوی ، مشخص شود این تحقیق در پی پاسخ به این سوال است که چه عواملی می توانند باعث افزایش فروش شرکت بیمه دانا شده و پرتفوی بیمه ای آن را ارتقاء دهد ؟ در این پژوهش از دو روش کتابخانه ای و میدانی جهت گرداوری اطلاعات استفاده شده است. در تحقیق حاضر با استفاده از نظر صاحبنظران و اساتید کمیته تحقیق ، عوامل مرتبط با موضوع شناسایی شده و با استفاده از مقیاس درجه بندی لیکرت پرسشنامه مقدماتی تهیه گردید. پس از تعیین اعتبار و روایی آن، پرسشنامه نهایی تهیه و اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شده است.بطور کلی روشهای تجزیه و تحلیل مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از آزمون میانگین یک جامعه آماری وتحلیل واریانس فریدمن که با تایید فرضیات تحقیق پیشنهاداتی کاربردی درخصوص افزایش فروش محصولات شرکت بیمه دانا ارائه میگردد . بیمه : تعهدی است که به موجب آن یکی از طرفین تعهد می کند در ازای دریافت وجهی از طرف دیگر خسارت وارده را جبران نموده و یا مبلغ معینی را بپردازد . (کریمی ، 1387) پرتفوی : مجموعه پوشش های بیمه ای که یک شرکت بیمه آن را متعهد می شود.
- Abstract
- Abstract Dynamism and change the basic principle of life and existence is a stone mason .Development as a catalyst for any enterprise that requires careful vigilance changes under the portfolio of companies with a variety of products to offer products to these groups related to different customers and different position for these products, the risk of a product utilizes only destroy . This study attempts to determine the first comprehensive index of portfolio insurance and the insurance company with knowledgeable experts identified the importance of each of the services or insurance fields, taking effective measures portfolio, be determined . This research seeks to answer this question Dana Insurance Company sales agents can be increased and enhance its insurance portfolio? In this research, library and field methods have been used for gathering information. In the present study using the expert committee and faculty research, and identified factors associated with the preliminary questionnaire was developed using Likert rating scale. After determining its validity, the final questionnaire and provide the required information has been gathered. The analysis methods used in this study, a statistical analysis of mean variance Friedman test confirmed the hypothesis about the practical suggestions to increase Dana to sell insurance products offered. Insurance: is a commitment which commitment to one party in exchange for money to compensate for the damage or pay a certain amount Portfolio: a collection of insurance coverage that an insurance company that is committed