عنوان پایان‌نامه

شناسایی و رتبه بندی مشکلات و موانع صادرات تراکتور سازی ایران



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و رتبه بندی مشکلات و موانع صادرات تراکتور سازی ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50281
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
    دانشجو
    فرهنگ خلیلی
    استاد راهنما
    محسن نظری

    در این مطالعه در راستای شناسائی و رتبه‏بندی مشکلات و موانع صادرات تراکتورسازی ایران، از مدل لئونیدو بمنظور دستیابی به یک دسته‏بندی کلی از مشکلات و موانع صادراتی شرکت بهره بردیم. در این تحقیق ابتدا یکسری از شاخصها که از مطالع? ادبیات بین‏الملل حاصل آمده بودند با نکته نظرات کارشناسان و مسئولین صادراتی شرکت ادغام و در نهایت پرسشنامه‏ای مشتمل بر شاخصهای بومی‏شده تهیه نموده و در میان عوامل صادراتی شرکت توزیع، و پاسخها را جهت تحلیلهای آماری جمع آوری نمودیم. سپس عوامل هفتگان? مدل لئونیدو در یک مرحله و در مرحل? بعدی شاخصهای پژوهش با استفاده از آزمونهای میانگین و همینطور آزمون فریدمن مورد شناسائی و رتبه‏بندی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در میان فرضیات هفتگان? پژوهش عوامل اطلاعاتی در سطحی فراتر، و در سطحی دیگر عوامل کار ویژه، کارکردی، بازاریابی، و دولتی بعنوان مشکل و مانع صادراتی مطرح هستند. نتایج تحقیق بر روی شاخصهای پژوهش نشان داد که مهمترین مشکل یا مانع شرکت در راه نیل به آمارهای صادراتی شایسته و مطلوب عامل "برخورداری سازمان از ویژگی‏های سازمانهای دولتی"، علیرغم واگذاری سهام شرکت به بخش خصوصی است.
    Abstract
    The purpose of this study is to identify and rank problems and obstacles that prevent ITMCO of achieving a desired and appropriate export statistics. Towards that end, using international background research and surveys of company’s export officials, a questionnaire in the form of the Leonidou’s model general framwork has been prepared. The questionnaire was distributed among the ITMCO’s export elements and replies were analyzed based on mean tests and Friedman nonparametric test. These analyses carried out on two levels of hypothesis and indices. The findings showed that among the seven main Leonidou model’s factors that are defined as study hypothesis, information factors had very prominent role. In addition, in level of used indices in questionnaire, "enjoyment of governmental organizations features" index, despite of cession of company’s 100% stake in the privatization process, is the main obstacle to the company from achieving a desirable and worthy export statistics.