عنوان پایاننامه
تعیین میزان اثر بخشی آموزشهای بخش حمل و نقل جاده ای بر دانش پذیران (مورد مطالعه : متصدیان حمل و نقل استان اردبیل)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49917
- تاریخ دفاع
- ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
- چکیده
- هدف از این تحقیق ارزیابی اثربخشی دوره آموزشی برگزارشده از سوی سازمان راهداری وحمل ونقل جادهای برا رانندگان بخش با و مسافر حمل ونقل جادهای با رویکرد کاهش تخلفات می باشد.ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی از این نظر حایز اهمیت است که هر سازمان برای برگزاری دوره آموزشی هدف گذاری می نماید و پس از گذارندن دوره های آموزشی اثربخشی دوره ها را با درصد تحقق اهداف مورد سنجش قرار می دهد و آموزش هایی موثر هستند که سازمانها به اهداف از پیش تعیین شده نایل آیند.در برگزاری دوره های آموزشی بخش حمل ونقل رویکرد کاهش تخلفات مدنظر می باشد و این رویکرد با سه فرضیه در بخش حمل ونقل کالا و یک فرضیه در بخش حمل ونقل مسافر مورد ارزیابی قرارگرفت . علاوب بر این ،آگاهی از میزان اثربخشی دوره های آموزشی معیاری ارزشمند دراختیار مدیران قرار خواهد داد، که در مورد ساختار و محتوای دوره های برگزارشده تصمیم گیری نموده و درصورت لزوم تغییرات و اصلاحاتی را اعمال نمایند . در این تحقیق داده ها در دوبخش حمل ونقل کالا و مسافر ارزیابی گردید . در بخش حمل ونقل مسافر پرسشنامه طراحی و دربین مسافران رانندگان آموزش دیده و آموزش ندیده توزیع و اطلاعات جمع آوری گردید ، دربخش حمل ونقل کالا اطلاعات تخلفات رانندگان از بانک اطلاعات تخلفات رانددگان گردآوری گردید .در پایان دو فرضیه بخش حمل ونقل کالا با عناوین کاهش تخلف اضافه تناژو کاهش تصادف پس از طی دوره های آموزشی مورد تایید قرار گرفت وفرضیه بخش حمل ونقل مسافردرخصوص مقایسه میزان رضایت مسافران و در بخش حمل ونقل کالا فرضیه کاهش تخلف حمل بار بدون مدارک پس از برگزاری دوره آموزشی رد گردید واین موضوع لزوم بزنگری در ساختار و محتوای دوره آموزشی رانندگان بخش حمل ونقل مسافر و قوانین و مقررات حمل ونقل بار را مورد تاکید قرار داد
- Abstract
- ندارد