عنوان پایاننامه
بررسی آمادگی ذوب آهن جهت پیاده سازی CRM در تجارت بین بنگاهی B۲B
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49158
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
- دانشجو
- گلشن بنائی بروجنی
- استاد راهنما
- امیر مانیان
- چکیده
- اجرای پروژه های مدیریت ارتباط با مشتری با ریسک و عدم اطمینان زیادی توأم است، بنابر این لازم است قبل از اجرای پروژه با انجام برنامه ریزی مناسب، ریسک مورد نظر کاهش یابد تا بتوان به مزایای آن دست یافت. بدین منظور باید وضعیت موجود مدیریت ارتباط با مشتری مشخص شده تا با شناخت این وضعیت، مسیر دستیابی به وضعیت مطلوب تعیین شود. لذا این تحقیق برای تعیین عواملی که بتواند با در نظر گرفتن تمامی جوانب و عوامل مؤثر (مرتبط)، در مؤفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت ذوب آهن در زمینه کسب و کار B2B کارگشا باشد، صورت پذیرفت. اگر چه افراد وگروهها و مدیران در سازمانهای مختلف در طی دوره¬های مختلف نسبت به تدوین و توسعه مبانی نظری ارزیابی آمادگی سازمان های خود اقدام نمودند لیکن به علت عدم وجود دید جامع و پیچیدگی برخی از نظریه¬های ارایه شده، خاص منظور بودن ابزار ارایه شده و بسیاری موارد دیگر مانع از رشد و توسعه نظریات مزبور گردیده است . لذا جهت کار بردی کردن ابزا ر سنجش آمادگی در سازمان ها با تجارت B2B محقق با استفاده از روش کیو و مصاحبه با متخصیصن در زمینه پیاده سازی CRM ،5 الگوی ذهنی از این روش پیشنهاد گردید و 20 عامل مهم در زمینه سنجش آمادگی سازمان ها استخراج گردید وسپس این عوامل از طریق پرسشنامه ای برای 25نفر از کارکنانان بخش بازار یابی و فروش شرکت ذوب آهن ارسال گردید و به این وسیله میزان آمادگی کلی شرکت تعیین شد. در نهایت پیشنهاداتی برای بهبود نقاط ضعف شرکت مورد نظر ارایه گردید.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد.