عنوان پایاننامه
بررسی رابطه بین برند کارفرما و وفاداری نیروی انسانی در شرکت ارژن
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48993
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
- دانشجو
- مستوره بمپوری
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی
- چکیده
- شواهد مربوط به اهمیت علامت گذاری تجاری برای سازمان ها در تمام بخش های اقتصاد پیشنهاد می کند که ایجاد یک تصویر بیرونی قوی یک عنصرکلیدی استراتژی سازمانی می باشد.با این وجود، بخش های مختلف مدیریت و ادبیات بازاریابی شروع به تاکید بر اهمیت همانند سازی کارمندان با تصویر شرکت کرده اند مخصوصا ایفای نقش کارمندان در بخش های خدماتی و اطلاعاتی اقتصاد مدرن.کارشناسان منابع انسانی می توانند به عنوان یک نیروی برجسته هماهنگ کننده در این ناحیه عمل کنند و دانش و تخصص را به تیم های مدیریت جهانی منتقل کنند. در شماری ازکنفرانس های تخصصی اخیر، این پرسش پرسیده شد: تا چه حد پیوند بین منابع انسانی و علامت گذاری تجاری مهم می باشد؟ بنا به نظر صاحب نظران علم مدیریت، استفاده از نام تجاری به عنوان یک اهرم و مزیت رقابتی محسوب می گردد.در نتیجه،عملکرد ضعیف کارمندان می تواند به شهرت یک عنوان تجاری آسیب برساند. پس همتراز شدن با علامت تجاری ضروری می باشد مخصوصا برای آن دسته ازکارمندانی که اقداماتشان مستقیما بر روابط بین مشتری و کارشناسان تاثیر می گذارد. پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین برند تجاری و وفاداری نیروی انسانی می پردازد.در این تحقیق از یک مدل انعکاسی با بهره گیری از روش مطالعه موردی،استفاده شده است.پژوهشگر در ابتدا به مطالعه گزارش ها و مستندات و آمار و اطلاعات موجود پرداخت،سپس با انجام مصاحبه های عمیق و متعدد با مجموعه ای از اساتید و دانشجویان دکترا و مدیران ارشد و اجرایی شرکت مورد نظر،به یافتن سوالات پژوهش اقدام کرد.نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی است.جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان بخش های مختلف شرکت می باشد. نمونه گیری از جامعه آماری تحقیق بصورت تصادفی طبقه بندی شده صورت گرفت. حجم نمونه 100 نفر بدست آمد.در رابطه با قلمرو زمانی و مکانی تحقیق، داده های مقطعی به وسیله پرسش نامه ای 60 سوالی در پاییز 1389،از کارکنان شرکت ارژن فارس گردآوری شد. با جمع آوری همه پرسش نامه ها،آلفای کرونباخ تحقیق 7/94% محاسبه شد. با کاربرد آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن و تایید نتایج آن،مشخص شد که از میان کلیه متغییرهای مورد بررسی بین متغییر رضایت از امنیت شغلی و اکثر متغییرهای برند تجاری(تعهد به نام تجاری،صلاحیت و شایستگی،شیک و زیبایی و سازگاری نام تجاری) و همچنین بین شیک و زیبایی نام تجاری و فرصت آموزشی رابطه معناداری وجود ندارد و بیشترین شدت ضریب همبستگی بترتیب متعلق به سازگاری ,شیک, زیبایی, صلاحیت و شایستگی و بی باکی با تعهد سازمانی و صلاحیت و شایستگی با رضایت از سرپرست و همکاران است.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد