عنوان پایان‌نامه

منظر پردازی در نیمه قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا



    دانشجو در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "منظر پردازی در نیمه قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    نقاشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52409
    تاریخ دفاع
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

    هنر منظره پردازی در ایالات متحده آمریکا در ابتدا به گونه ای بدوی ظاهر شد و پس از آن با تاثیر از رمانتیسم اروپایی و طی قرن نوزدهم دارای وجهه شد. این تاثیرپذیری در ابتدای قرن بیستم و با تاثیر ازامپرسیونیسم اروپایی دنبال شد اما تحت تاثیر جنبش هایی دیگری نظیر کوبیسم در اروپا و مدرنیزه شدن خود ایالات متحده در قرن بیستم، منظره پردازی ایالات متحده وارد مسیری شد که در نیمه قرن بیستم وجهه ای آمریکایی یافت.هنرمندان منظره پرداز آمریکایی در نیمه قرن در دو مسیر و به صورت موازی فعالیت می نمودند؛ گروهی که سمت و سویی کاملا واقع پردازانه داشتند و گروهی که تحت تاثیر جنبش های انتزاعی مناظری شبه انتزاعی خلق کردند.تعدادی از این هنرمندان منظره پرداز در هر دو نیمه قرن بیستم فعال بودند و گروهی منحصرا در نیمه دوم فعالیت می کردند.بررسی و مقایسه آثار هنرمندانی که به منظره پردازی پرداختند نشان می دهد که در نیمه دوم قرن، منظره پردازان ازانتزاع گرایی فاصله گرفتند و جنش هایی نظیر جنبش فیگوراتیو خلیج کالیفرنیا، ظهور هنر پاپ و نیز گرایش های فتورئالیستی مؤید این ادعاست. پدیده عکاسی و همگانی شدن آن در نیمه قرن تاثیر زیادی بر ظهور هنرمندانی که با عنوان هایپررئالیست شناخته می شوند داشت. با ظهور این جنبش مناظری خلق شدند که کاملا عکس گونه بودند. بعضی از نقاشانی که مناظری اینگونه خلق می کردند گرایشات سورئالیستی و رمانتیک نیز داشتند.این تحقیق بر اساس مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی صورت گرفته است. یافته های نهایی این تحقیق نشان می دهد یکی از ویژگی های منظرهپردازی در ایالات متحده ارجاع و بازگشت همواره آن به طبیعت است به گونه ای که هیچگاه رابطه اش با طبیعت به طور کامل گسسته نشده است و همواره ارجاعاتی به طبیعت داشته است.
    Abstract
    Abstract The art of landscape painting in theUnited States first appeared as a primitive art and then was distinguished by the effect of European Romanticism ofthe nineteenth century. This was followed by the effect of European impressionism inthe early 20thcentury. But the American landscape painting was also affected by other movements such as Cubism in Europe and the modernization evolutions in the early 20th century in the United States itself. In the mid-20th century Landscape Painting in theUnited States entered a new path that found an American aspect.The mid-20th century American landscape painters operated in two parallel routes; one group by a realistic direction and the other that were affected by the abstract movements, which later created semi-Abstract landscapes. Some of these artists were active in both halves of the century and a group of them worked exclusively in the second half of the century.The Study and comparison ofthe paintingsreveals that in the second half of the 20thcentury, landscape artists moved away from pure abstraction;figurative movements such as Bay Area figurative movement, Pop Art and Photorealistic trends confirm this claim.The universal Phenomenon of photography had a great influence on the second half of the century artists that were called Photorealist painters, which caused them to create landscapes that were quite like photos. Some of the artists that created such paintingsalso had Surrealistic and Romantic tendencies.This research is based on library and internet research. The final findings of this study show that back to nature isone of the features of landscape painting in the United States, So that the relationship with nature hasnever been fully abandoned. Key words: the US landscape painting, American scene, Photorealistic landscape, 20th century painting, urban Landscape.