عنوان پایاننامه
بررسی تغییر رفتار مصرف کننده ایرانی در فرایند خرید با روی آوری به web.۲.o
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51254
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- علی سبزواری
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- در دنیای رقابتی امروز و با پیشرفت علم و تکنولوژی، هر روز فضاها و بسترهای جدیدی برای کسب و کار و تولید ارزش فراهم میآید. اهمیت اطلاعات در موقعیت کنونی دنیا در حدی است که بیشترین درآمدها از طریق کسب و کارهایی حاصل میشود که در صنعت فناوری اطلاعات مشغول به کارند. این امر نشان میدهد که فناوری اطلاعات در جهان امروز چقدر پراهمیت و حیاتی است. وب ? که در حقیقت نسل دوم تکنولوژی اینترنت است، بستری فراهم کرده تا کاربران اینترنت خود بتوانند محتوای مورد نیاز خود و دیگر کاربران را در اینترنت تأمین کنند. این امر تحول بزرگی در اینترنت و تمام صنایع دیگر ایجاد کرده است و فرصتها و تهدیدهای جدیدی برای تولیدکننگان محصولات در صنایع مختلف بوجود آورده است. تبلیغات دهان به دهان و شفافیت اطلاعاتی با بوجود آمدن تکنولوژی وب ? به فعلیت رسیده و این امر بازاریابان را با مسائل و فرصتهای جدیدی روبرو کرده است. نظرات و محتوایی که توسط کاربران اینترنت تولید میشود رفته رفته اهمیت بالایی پیدا کردهاند و تأثیر بسیار زیادی در رفتار مصرف کننده بوجود آورده است. این تحقیق بر آن است که رابطهی بین میزان استفاده از وب ? توسط کاربران ایرانی را با رفتار مصرف کننده بیابد. تحقیق حاضر بر این فرض استوار است که افرادی که از وب ? زیادتر استفاده میکنند از آن اثرپذیری بیشتری در رفتار خرید خود نشان میدهند و این اثرپذیری در گامهای مختلف فرآیند خرید مصرف کننده به مقادیر متفاوتی بروز میکند. در این تحقیق که دادههای آن بر اساس پرسشنامهای فراهم آمده میزان استفاده از وب ? و میزان اثرپذیری اجتماعی اطلاعاتی در مراحل مختلف فرایند خرید مصرف کننده سنجیده شده و نتیجه گرفته است که کاربرانی که بهمیزان بالایی از وب ? استفاده میکنند به محتوای موجود در وب ? که مرتبط با محصولات مختلف است اعتماد دارند و از آنها در تصمیمگیریهای خرید خود اثر میپذیرند.