عنوان پایان‌نامه

بررسی تغییر رفتار مصرف کننده ایرانی در فرایند خرید با روی آوری به web.۲.o



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تغییر رفتار مصرف کننده ایرانی در فرایند خرید با روی آوری به web.۲.o" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریتMBA
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51254
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۰
    دانشجو
    علی سبزواری
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    در دنیای رقابتی امروز و با پیشرفت علم و تکنولوژی، هر روز فضاها و بسترهای جدیدی برای کسب و کار و تولید ارزش فراهم می‌آید. اهمیت اطلاعات در موقعیت کنونی دنیا در حدی است که بیشترین درآمدها از طریق کسب و کارهایی حاصل می‌شود که در صنعت فناوری اطلاعات مشغول به کارند. این امر نشان می‌دهد که فناوری اطلاعات در جهان امروز چقدر پراهمیت و حیاتی است. وب ? که در حقیقت نسل دوم تکنولوژی اینترنت است، بستری فراهم کرده تا کاربران اینترنت خود بتوانند محتوای مورد نیاز خود و دیگر کاربران را در اینترنت تأمین کنند. این امر تحول بزرگی در اینترنت و تمام صنایع دیگر ایجاد کرده است و فرصت‌ها و تهدیدهای جدیدی برای تولیدکننگان محصولات در صنایع مختلف بوجود آورده است. تبلیغات دهان به دهان و شفافیت اطلاعاتی با بوجود آمدن تکنولوژی وب ? به فعلیت رسیده و این امر بازاریابان را با مسائل و فرصت‌های جدیدی روبرو کرده است. نظرات و محتوایی که توسط کاربران اینترنت تولید می‌شود رفته رفته اهمیت بالایی پیدا کرده‌اند و تأثیر بسیار زیادی در رفتار مصرف کننده بوجود آورده است. این تحقیق بر آن است که رابطه‌ی بین میزان استفاده از وب ? توسط کاربران ایرانی را با رفتار مصرف کننده بیابد. تحقیق حاضر بر این فرض استوار است که افرادی که از وب ? زیادتر استفاده می‌کنند از آن اثرپذیری بیشتری در رفتار خرید خود نشان می‌دهند و این اثرپذیری در گام‌های مختلف فرآیند خرید مصرف کننده به مقادیر متفاوتی بروز می‌کند. در این تحقیق که داده‌های آن بر اساس پرسشنامه‌ای فراهم آمده میزان استفاده از وب ? و میزان اثرپذیری اجتماعی اطلاعاتی در مراحل مختلف فرایند خرید مصرف کننده سنجیده شده و نتیجه گرفته است که کاربرانی که به‌میزان بالایی از وب ? استفاده می‌کنند به محتوای موجود در وب ? که مرتبط با محصولات مختلف است اعتماد دارند و از آنها در تصمیم‌گیری‌های خرید خود اثر می‌پذیرند.