عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر سر در گمی مصرف کننده بر تبلیغات دهان به دهان ،اعتماد و رضایت مشتری در بازار موبایل تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52134
- تاریخ دفاع
- ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- منا قوشچی
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- فرمانروایی مشتری فرض میکند که مصرف کننده ها دارای اطلاعات کافی راجع به محصول هستند و میتوانند آن اطلاعات را به منظور داشتن انتخابی آگاهانه درک کنند. اگرچه هنگامی که مصرف کننده با سردرگمی روبرو میشود چنین موضوعی نمیتواند صحت داشته باشد. از آنجا که سالهای اخیر تعداد محصولات به وفور افزایش یافته و در کنار آن سردرگمی مصرف کننده نیز فراوان به چشم میخورد و این سردرگمی میتواند بر متغیرهای بازاریابی متعدد اثر بگذارد اخیرا ً محققان سعی کرده اند تا راجع به این حالت تحقیقات بیشتری انجام دهند.پدیده سردرگمی مصرف کننده با صنایع کاملا ً آشفته و متلاطمی در ارتباط است که مشخصه آنها تغییرات سریع و فنی و رقابت فزاینده میباشد. این عوامل مانع از درک و فهم مصرف کننده از چنین بازارهایی میشود و متعاقبا ً بر فرایند تصمیم گیری آنها تأثیر میگذارد. تحقیق حاضر بر تأثیر سردرگمی مصرف کننده بر تعدادی از متغیرها از جمله تبلیغات دهان به دهان، اعتماد و رضایت در بازار موبایل تهران متمرکز میباشد. به منظور بررسی این موضوع تعداد 600 نفر از مشتریانی که برای خرید گوشی تلفن همراه به بازار مراجعه کرده بودند به عنوان نمونه مورد بررسی انتخاب شدند و نظرات آنها با استفاده از توزیع پرسشنامه جمع آوری شد. سپس برای مفهوم بهتر روابط بین متغیرها مدلی مفهومی برگرفته از تحقیقات پیشین ارایه شد و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده از این تحلیلها نشان میدهند که انواع سردرگمی تأثیر مختلفی بر این متغیرها دارند که در ادامه به بررسی و ارزیابی این یافته ها میپردازیم. واژگان کلیدی: سردرگمی، همگونی، سربار، ابهام، تبلیغات دهان به دهان، اعتماد، رضایت مشتری
- Abstract
- Consumer sovereighnty assumes that consumers have adequate product information and are able to understand that information in order to make an informed choice. However, this can not be the case when consumers are confused. Since, the number of products has abundantly increased and beside which consumer confusion is plentifully observed in recent years, and this confusion can influence on different marketing variables, researchers have tried to conduct more investigations in this field. Consumer confusion phenomenon is associated with some fully turbulent and heavy industries which are characterized by rapid technological changes and increased competition. These factors impede consumer perception and realization of such markets and influence consequently on their decision making process. Present study has placed its own focus on the effect of consumer confusion on some variables such as word of mouth, trust and satisfaction in Tehran mobile phone market. To do so, 600 customers who conferred to the market in order to buy mobile phone were selected as the investigating sample and their ideas were collected by questionnaire distribution. Then, a conceptual model obtained from earlier studies was presented for better realization of the relations between variables, and the model was analyzed by the use of LISREL. The research findings show that the kinds of confusion have different influences on these variables which we will investigate and measure in this study. Key words: Confusion, Similarity, Overload, Ambiguity, Word of mouth, Trust, Satisfaction