عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موثر بر پذیرش مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی(مطالعه موردی در بانک پاسارگاد)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49849
- تاریخ دفاع
- ۲۶ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- بهارک واعظ
- استاد راهنما
- هاشم آقازاده
- چکیده
- با افزایش رو به رشد اهمیت بانکداری اینترنتی و اقدامات مهمی که توسط بانک ها در خصوص ارائه خدمات بانکداری اینترنتی در کشور صورت گرفته است و همچنین با توجه به رشد تعداد استفاده کنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی، برای بازاریابان بانک ها الزامی است که درک بهتری از کاربران و مشتریان بانکداری اینترنتی داشته باشند. به علاوه ضروری است که عوامل موثر بر پذیرش این خدمات شناسایی شوند تا بازاریابان قادر باشند میزان پذیرش افراد از این خدمات نوین را افزایش دهند و تاکتیک هایی را برای جذب و حفظ مشتریان، طراحی نمایند. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر برپذیرش مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی و با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی دیویس انجام گرفته است . طبق مدل پذیرش تکنولوژی،رفتار استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی، به قصد استفاده یک سیستم خاص مربوط بوده و قصد استفاده نیز به نوبه خود مستلزم پذیرش تکنولوژی است که به وسیله میزان مفید بودن تکنولوژی مورد نظر از دیدگاه مصرف کننده و ادراکات وی در مورد سهولت استفاده از سیستم و اعتماد به فن آوری و نگرش نسبت به آن تعیین می شود. در واقع دیویس بیان می کندکه ادراکات فرد در مورد مفید بودن یک تکنولوژی خاص و سهولت استفاده از آن، در پذیرش تکنولوژی مورد نظر، بسیار مهم هستند. در این تحقیق عوامل موثر بر پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی، که شامل ادراکات فرد از سهولت استفاده و مفید بودن خدمات بانکداری اینترنتی و میزان اعتماد مشتریان و نگرش آن ها به فن آوری است، مورد بررسی قرار گرفت. یافته های این تحقیق نشان داده است که مدل پذیرش تکنولوژی مدل مناسبی برای شرح پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی است و در واقع بین متغیر های ذکر شده و پذیرش مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
- Abstract
- With the growing importance of Internet Banking and significant actions by the banks to present internet banking services in the country and also the growing number of users of Internet banking services, it is mandatory for marketers, to have a better understanding of the users and consumers of Internet banking. Moreover, it is essential to identify factors influencing the adoption of these services on users that marketers are able to adopt these new services to increase their tactics to attract and retain customers. This study is done to identify the factors influences customers of Internet Banking Services and it used Davis acceptance technology model. Upon the model of technology acceptance, the behavior of using information technology, Intention was to use a specific system and intended use of the technology required to accept technology which is identified by consumer perspective and perceptions about the ease of use and confidence in technology and attitudes towards it. In fact, Davis stated that individual perceptions about the usefulness of a particular technology and its ease of use, in adoption of the technology, are very important. In this study, it were studied the factors influencing the adoption of internet banking services, which includes individual perceptions about the easiness of use and usefulness of Internet banking services and consumer confidence and attitudes toward technology. The findings of this study has shown that Technology Acceptance Model is an appropriate model for description the acceptance of Internet banking services and there is a significant relationship between listed variables and customer acceptance.