عنوان پایاننامه
مقایسه اثر بخشی بازاریابی پارتیزانی در شرکتهای بزرگ و کوچک صنایع غذایی ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51724
- تاریخ دفاع
- ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- وحید گدازگر
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی
- چکیده
- چکیده بازاریابی هنرمدیریت عقایدمشتریان است. رکود اقتصادی در سرتاسر جهان، عدم سرمایه گذاری کافی در زمینه بازاریابی، توجه بیشتر به بازدهی بالاتر با کمترین آورده سرمایه، انعطاف پذیری در برابر نوسانات ناگهانی بازار و نگاه مشتریان به افزایش سرعت در ارائه خدمات و دسترسی به محصولات سبب شده است تا مدیران و بازاریابان به دنبال تعریف مدل¬های نوین بازاریابی باشند که ضمن پاسخگویی به مشکلات آنها دارای نقاط قوتی همچون کم هزینه¬تر بودن و وجوه تمایزی در ماندگاری دراذهان مشتریان باشد. در این پژوهش ضمن بیان ابعاد بازاریابی پارتیزانی به تفاوت¬های بازاریابی سنتی و پارتیزانی پرداخته می¬شود و در ادامه به ارائه مدلی پرداخته می¬شود که برای بنگاه¬های بزرگ وکوچک ایران قابل استفاده می¬باشد. روش انجام پژوهش عبارت است از تحقیق میدانی با استفاده از منابع قابل اعتماد و همچنین استفاده از پرسشنامه و مصاحبه در گروه¬های مختلف صنعت غذایی و جمع آوری اطلاعات در بنگاه¬های متفاوت از نظر اندازه و همچنین بررسی و تحلیل داده¬ها با استفاده از روش¬های آماری در بنگا ه¬های مذکور. نتایج مورد نظر در این پژوهش عبارت¬اند از: ? دسترسی به میزان اثربخشی بازاریابی پارتیزانی در بنگاه¬های بزرگ و کوچک اقتصادی ? نحوه استفاده و بکارگیری از تکنیک¬های بازاریابی پارتیزانی در بنگاه¬های اقتصادی ? جلب نظر بنگاه¬های اقتصادی برای استفاده و بهره¬گیری از تکنیک¬های نوین بازاریابی خروجی¬ها به شکل یک مدل بومی برای بنگاه¬ها ارائه می¬شود.