عنوان پایاننامه
شناسایی و بررسی عوامل موثر بر رابطه مند ن شدن بازاریابی در شرکت ملی حفاری ایران از دیدگاه مدیران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49711
- تاریخ دفاع
- ۲۷ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- هدا قربانی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- امروزه بیشتر بازارها بلوغ یافته و با رقابت فشرده و عرضه بسیار فراوانتر از تقاضا مواجه هستندبا توجه به این تغییرات، سازمانها بایستی پیشاپیش خود را تجهیز کرده و آماده مقابله با رقبا شوند . دراین خصوص بازاریابی رابطه مند با ایجاد و حفظ روابط طولانی مدت با مشتریان فعلی، سعی در کاهش هزینه جذب مشتریان جدید و از این طریق افزایش سودآوری شرکت دارد. در نتیجه شناخت بازاریابی رابطه مند و عوامل موثر بر آن عاملی ضروری جهت حفظ بازار و افزایش توان رقابتی شرکتهاست. تحقیق حاضر به شناسایی عوامل موثر بر رابطه¬مند شدن بازرایابی در شرکت ملی حفاری از دیدگاه مدیران می پردازد. روش تحقیق توصیفی _ پیمایشی می باشد. محقق ضمن مرور گسترده ای در منابع ثانویه و مصاحبه با افراد با تجربه در شرکت ملی حفاری ، عوامل مربوطه را شناسایی نموده و پرسشنامه ای شامل 31 سوال را بین 144 نفر از مدیران و روسای رده 1 شرکت مزبور توزیع نمود.پس از جمع آوری اطلاعات، داده ها با آزمون دوجمله ای و همچنین مقایسات زوجی(AHP) مورد تجریه وتحلیل قرار گرفته است . نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای ارتباطات، تعهد، مدیریت تعارض واعتماد به ترتیب اولویت بر بازاریابی رابطه مند تاثیر گذارند.
- Abstract
- Today, many markets are matured and faced by a congested competition and amount of supply that is quite greater than demand. With respect to such modifications, organizations shall make themselves more equipped beforehand and ready to tackle with their rivals. In this regard, Relationship Marketing tries to lower the cost for attracting new customers by establishment and maintenance long run relations with the current customers and by which they try to increase corporative profitability. Consequently, identifying of relationship marketing and its effective factors is an essential element for maintenance of market and improvement of corporative competition potential. The present study deals with identifying the effective factors on marketing relationship in National Iranian Drilling Company (NIDC) from managers’ point of view. Methodology of this study is of descriptive- survey type. In addition to an extensive review on secondary sources and interview with experienced members in NIDC, researcher identified the related factors and distributed a questionnaire, including 31 questions, among 144 participants from corporative managers and first- rank principals. After gathering information, the related data have been analyzed by using binomial test as well as Binomial Analytic Hierarchy Process (AHP) of pair-wise comparisons. Study results showed that some variable like communication, commitment, Conflict Management and trust have affected on relationship marketing based on their order preference