عنوان پایان‌نامه

بررسی و رتبه بندی عوامل آمیخته بازاریابی در راستای افزایش سهم بازار بیمه بدنه خودرو در شرکت بیمه میهن



    دانشجو در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی و رتبه بندی عوامل آمیخته بازاریابی در راستای افزایش سهم بازار بیمه بدنه خودرو در شرکت بیمه میهن" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56423
    تاریخ دفاع
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

    بقا در بازار رقابتی کنونی مستلزم حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید است و یکی از مهمترین ابزارهای دستیابی به توسعه بازار بیمه، استفاده بهینه از ترکیب عوامل آمیخته بازاریابی می باشد به ویژه اگر حوزه فعالیت ارایهکننده، خدماتی نظیر خدمات بانکی و بیمهای باشد نه تولید محصول. از جمله راهکارهای علمی - کاربردی توسعه سهم بازار بیمه الخصوص بیمه بدنه اتومبیل میتوان به شناخت عوامل آمیخته بازاریابی اشاره کرد. مقالهها و بررسیهای علمی زیادی درخصوص تاثیر این عوامل صورت گرفته است اما آنچه که در صنعت بیمه کشور اتفاق افتاده بی تاثیر یا کم اثر بودن بعضی از این عوامل نظیر محصول در توسعه سهم بازار می باشد شاید در نگاه اول این موضوع دور از ذهن بنظر برسد ولی با بررسی تاریخچه این صنعت خصوصاً تاریخچه بیمه بدنه خودرو، از سال 1318 که اولین بیمه نامه خودرو صادر گردید تا به امروز تغیرات زیادی در نوع خطرات و خدمات در این رشته ایجاد نگردیده است، بر همین اساس در مقاله حاضر، ضمن تشریح بیمه بدنه خودرو، عوامل آمیخته بازاریابی موثر بر توسعهسهم بیمه بدنه خودروی بیمه میهن به کمک پرسشنامهای با 27 پرسش چندگزینهای و تحلیل یافتههای حاصله از روش تحلیل عاملی تائیدی، آزمون تی تست یک جامعه، آزمون تی تست دو جامعه مستقل و آزمون فریدمن خواهیم پرداخت که با هدف تشریح دقیقتر ارتباط عوامل و متغیرهای پژوهش، همزمان از دو نرمافزارSPSS و LISREL استفاده شده است. یافتههای پژوهش بیانگر تاثیر کلیه عوامل آمیخته بازاریابی بیمه بدنه خودرو در شرکت بیمه میهن دارد و با رتبه بندی این عوامل پرسنل بیشترین تاثیر و محصول کمترین تاثیر را دارد
    Abstract
    Deligent presence in this competitive market entail custody of old insured and looks to find new ones. One of the most important implements for expansion the insurance market is using combination of marketing elements, especially when extent the activity is banking and insuring services instead of producing. As an instance, one of the methods with dual function for developing market in the field of automobile insurance, especially car insurance is to recognition of medley the ingredients of marketing. Many of articles and researches have done regarding influences of this element however, Iran insurance industry shows a different result regarding non-influence or litter effect of this elements on developing the market. In the first view it may be unexpected but after reviewing history at this field of insurance industry especially car insurance, researcher found that from the first policies in this regarding at 1318 till now, there is only few changes in interest and conditions of the policy. In this article researcher tried to consider in car insurance and combination of marketing elements which affect on expansion of car insurance of Mihan insurance company by preparing a questionnaire with 27 questions consisting four options each, and analysis which are use in this research are T test among one group, a T test among two different groups and a Friedman's test. For a better and more accurate analysis between ingredient and variables of research, researcher use SPSS and LISREL software. The finding of this research shows the affect of all combination of marketing elements for car insurance in Mihan insurance company by which mention on rating of elements with more affectedness.