عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه بازار یابی داخلی با مشتری مداری در شعب سازمان تامین اجتماعی تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه بازار یابی داخلی با مشتری مداری در شعب سازمان تامین اجتماعی تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51775
    تاریخ دفاع
    ۲۸ دی ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    مجتبی امیری

    امروزه هدف سازمانهای متعالی ارائه خدمات یا کالاهای با کیفیت، در زمان مناسب و اعتبار دهی به کالا یا خدمات است تا با مشعوف کردن مشتریان به سودآوری و ابقای نقش خود بپردازند. سازمانها نیازمند توسعه توانمندیهای سازمانی در جهت ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا هستند و کارکنان به عنوان مشتریان درونی سازمان نقش اساسی را در این زمینه به عهده دارند. بنابراین جذب و توسعه، انگیزش و ارتقای کمی و کیفی تواناییها، ارزش آفرینی، بهبود مستمر ارائه خدمات به آنها و بالا بردن سطح کیفیت کار به عنوان یک محصول و مشارکت آنها در انجام فرآیندها به کمک مدیریت سازمان موجب افزایش سطح رضایتمندی در میان مشتریان خارجی سازمان خواهد شد. سازمان تامین اجتماعی، گسترده ترین و اصلی ترین نهاد در عرصه بیمه های اجتماعی است. احترام و پاسخگویی به مخاطبان و گسترش تعاملات با مخاطبان در جهت آگاهی رسانی و شناخت از حقوق و تکالیف متقابل از مهمترین رویکردهای سازمان است. در این تحقیق هدف مشخص کردن عوامل موثر بر برقراری ارتباط موثر و کارا بین مشتریان درونی (کارکنان) و مشتریان خارجی (مراجعه کنندگان به شعب اعم از بیمه شدگان، مستمری بگیران، کارفرمایان و ....) است. به طور کلی عناصر اصلی بازاریابی درونی سازمان که در این تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفتند عبارتند از امنیت شغلی، آموزشهای متنوع و گسترده، ارائه پاداشهای سخاوتمندانه، تسهیم اطلاعات، توانمندسازی کارکنان و کاهش فاصله طبقاتی در میان کارکنان واستراتژی سازمان. با ابزار پرسشنامه و در قلمرو مکانی شعب سازمان تامین اجتماعی در تهران و قلمرو زمانی از دیماه سال1389 تا مهرماه1390 رابطه بین عناصراصلی بازاریابی درونی و میزان مشتری مداری کارکنان بررسی گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری آزمون میانگین یک جامعه آماری، آزمون تحلیل واریانس و برای نشان دادن رابطه معنا داری از آزمون t استیودنت استفاده گردید. اهم نتایج حاصل از این تحقیق عبارتند از: بین عامل های آموزش، پاداش، کاهش فاصله طبقاتی، تسهیم اطلاعات، توانمند سازی کارکنان و استراتژی سازمان و مشتری¬گرایی رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد. عامل های پاداش، امنیت شغلی، توانمند سازی کارکنان و استراتژی سازمان از مجموعه عوامل بازاریابی درونی در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و سازمان می بایست در راستای بهبود ای
    Abstract
    ندارد