عنوان پایاننامه
بررسی نقش اقدامات بازاریابی داخلی بر کیفیت خدمات سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری – صنعتی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56369
- تاریخ دفاع
- ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- سید محمود عبدی اسکوئی
- استاد راهنما
- سیدابوالقاسم میرا
- چکیده
- در یک ساختار اقتصادی–بازرگانی مناسب با توجه به شرایط خاص ایران، سازمانهای مسئول در حمایت از سرمایه¬گذاری وظایف و نقشهای ویژه ای باید ایفا کنند. سازمان منطقه آزاد هر منطقه متولی منطقه آزاد مربوطه بوده و به تبع هماهنگی و ارائه خدمات سرمایه گذاری در بخشهای گوناگون بر عهده آنها می¬باشد. بنابراین سازمانهای مناطق آزاد کماکان باید در بهبود و اثر بخشی خدمات سرمایه گذاری اقدامات مؤثری را انجام بدهند. توجه به مسئله کیفیت در ارائه خدمات، می تواند ضمن ایجاد رضایت در سرمایه گذاران موجب تضمین ارتباط بلند مدت سازمان با سرمایه گذاران گردد و نیز نقش مهمی در دستیابی به وفاداری سرمایه گذاران ایفا نماید. سازمانهای مناطق آزاد مجموعه خدماتی را در بخشهای مختلف سازمان به منظور جذب، حمایت، تسهیل و تسریع امور مربوط به سرمایه گذاری به متقاضیان ارائه نموده تا ضمن ایجاد ارزش، منفعتی را نیز برای آنها(سرمایه گذاران) درپی داشته باشد؛ که به مجموعه این خدمات، خدمات سرمایه گذاری می گوئیم. امروزه با مطرح شدن ایده و مفهوم بازاریابی درونی، اهمیت و نقش تعیین کننده مشتریان درونی سازمانها (کارکنان) در تحقق کیفیت خدمات بیش از پیش روشن¬تر شده است. تحقیقات نشان می¬دهد که سازمان¬ها برای داشتن کیفیت خدمات خارجی برتر(خدمات سرمایه¬گذاری)، نیازمند داشتن کارکنان(مشتریان درونی) متعهد به اهداف و چشم اندازهای شرکت و دارای رفتارهای مشتری مدارانه می¬باشند. بنابراین می¬توان انتظار داشت با مناسب بودن اقدامات بازاریابی درونی، کیفیت خدمات سرمایه¬گذاری نیز مناسب باشد. در تحقیق حاضر نقش اقدامات بازاریابی درونی بر کیفیت خدمات سرمایه گذاری و همچنین با ارائه یک مدل نظری، روابط بین شاخصهای بازاریابی درونی و کیفیت خدمات سرمایه¬گذاری در منطقه آزاد چابهار مورد سنجش قرار می¬گیرد. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی-پیمایشی از نوع مقطعی می¬باشد. نتیجه آزمون فرضیه اصلی تحقیق حاضر بیانگر، رابطه علی مثبت و معنادار میان بازاریابی درونی و کیفیت خدمات سرمایه گذاری می¬باشد. نتایج نشان می¬دهد، که ابعاد «بازاریابی درونی» در حدود 90 درصد از تغییرات «کیفیت خدمات» را پیش بینی می¬کنند. در کل با توجه به بررسی رابطه میان متغیرهای مدل نظری تحقیق که با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته می توان گفت که ابعاد انگیزش و توانمندسازی 3
- Abstract
- In an economic structure, organizations should play special role responsible for supporting capital investments. Free Zones are responsible to coordination and delivery of services to the investors for their area in various sectors. They must take action in improving the effectiveness and investment services. They can secure a long-term relationship with the investors and play an important role in achieving their loyalty. Free zones facilitate and expedite matters relating to investments offered to applicants in order to create value for their benefit (investment). This is known as investment services. Nowadays, with introduction of the internal marketing, the importance and role of internal customers (employees) in the quality of services has become increasingly clear. Researches show that the organizations for having a superior quality of external services (investment services), require having employees (internal customers) that are committed to the goals and visions of the company and customer-oriented behaviors. So we can expect quality investment services by having appropriate internal marketing efforts. In this study, the role of internal marketing on the quality of investment services is examined by applying a theoretical model to Chabahar Free Zone organization. The applied method is a cross-sectional survey. The results depict a significant positive causal relationship between internal marketing and quality of investment services. They show that the internal marketing predicts in about 90 percent of the variation in "quality of service". In general, the theoretical model predicts 35% of the variation in job satisfaction using level of empowerment and motivation. Motivation and empowerment anticipate 70% of the customer orientation changes, and finally, customer orientation, empowerment and task coordination predicate 90 percent of changes in the quality of investment services.