عنوان پایاننامه
تحلیل و ارزیابی کارایی سیستم مدیریت کیفیت سازمانی در اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54182
- تاریخ دفاع
- ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- حمیدرضا عبدی
- استاد راهنما
- محسن نظری
- چکیده
- ارتقاء سیستم مدیریت کیفیت در سازمانهای راهداری و حمل و نقل جادهای در راستای افزایش میزان ترانزیت کالا و مسافر و نیز توسعه همکاریهای منطقهای و بینالمللی امری اجتنابناپذیر است. یکی از بهترین راهحلها برای رسیدن به این مهم دستیابی به بالاترین درجه سازگاری سیستم مدیریت کیفیت در این سازمانها با معیارها و ویژگیهای تولید ناب میباشد. عناصر بنیادی تولید ناب شامل عناصر جریان تولید، سازماندهی، کنترل فرآیند، سنجش و عنصر پشتیبانی میباشند. سنجش در تولید ناب بهمعنای تعیین میزان سازگاری یک سیستم با معیارهای تولید ناب میباشد، لذا سازمانهای راهداری و حمل و نقل جادهای میبایست دائماً از سیستم مدیریت کیفیت خود بازخورد گرفته تا تعیین نمایند که این سیستم به چه میزان با ویژگیهای تولید ناب منطبق شده و چقدر با مشخصههای تولید ناب فاصله دارد تا بدین ترتیب درصدد رفع عیوب و ضعفهای سیستم مدیریت کیفیت و نیز ارتقاء آن برآیند. در این تحقیق ضمن معرفی عوامل و ویژگیهای تولید ناب، با استفاده از روش تجزیه و تحلیل ابعادی مدلی ارائه گردیده که میزان سازگاری سیستمهای مدیریت کیفیت سازمانهای راهداری و حمل و نقل جادهای را با ویژگیهای تولید ناب قیاس مینماید. مطالعه موردی این تحقیق مربوط به سیستم مدیریت کیفیت سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل میباشد. بر اساس استاندارد ایزو 9001 سال 2000، عوامل ارزیابی سیستم مدیریت کیفیت شامل 5 عامل اصلی و 23 عامل فرعی میباشد. نتایج بهدست آمده حاکی از آن است که میزان سازگاری سیستم مدیریت کیفیت سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل با معیارها و ویژگیهای تولید ناب به اندازه 61 % میباشد. واژه های کلیدی : کیفیت , مدیریت کیفیت , کیفیت خدمت, تضمین کیفیت , کارایی ,نرمافزار choice Expert
- Abstract
- It is inevitable, Improving the quality management system in RMTO for increase transit of goods and develop Regional and international cooperation. One of the best solutions to achieve this important factor is Achieving the highest degree of adaptability of quality management system with lean manufacturing characteristics. Measurement in lean manufacturing refers to determining the rate of adaptability in a system with lean manufacturing characteristics, so RMTOs should to get feedback from their quality management system, constantly for determine degree of adaptability of their systems with lean manufacturing characteristics. In this study, using dimensional Analysis method, proposed a model for Leanness in RMTOs. Case study related to the quality management system in Ardabil RMTO. According to the standard ISO 9001:2000, Evaluation factors of quality management system consists of five main factors and 23 sub-factors. Results Show that adaptation of the Quality Management System in Ardabil RMTO with the criteria and characteristics of lean production is 61 percent. Keywords: Quality, quality management, service quality, quality assurance, performance, Choice Expert software