عنوان پایان‌نامه

بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر جذب سپرده های بانکی مشتریان جدید در بانک سپه با تاکید بر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات (مطالعه موردی شعب بانک سپه در شهر تهران)




    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51910
    تاریخ دفاع
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محسن نظری

    سپرده های بانکی یکی از ابزارهای مفید برای تأمین آرامش و آسایش خاطر و نیز راه حلی برای پاسخ به نیازهای فردای آحاد جامعه خصوصا در مواقع غیر قابل پیش بینی می باشد. امروزه سپرده های بانکی یکی از ابزارهای مهم اقتصادی و اجتماعی است که اتکاء به آن در بخش های مختلف تجاری، خدماتی و اقتصادی اجتناب ناپذیر بوده و به عنوان ابزاری در جهت رشد و توسعه اقتصادی پایدار کشورها نقش مهم و تأثیر گذاری دارد. انواع سپرده های بانکی به جهت تأمین نیازمالی افراد از سود حاصله و نیز از نظر پس اندازی آن، برای سپرده گذاران دارای موقعیتی ممتازبوده و همچنین ازنظر تجهیز منابع، تامین منابع مالی و ایجاد فرصت برنامه ریزی برای سیستم بانکی دارای اهمیت ویژه ای می باشند. مع الوصف با عنایت به موارد فوق و علی رغم وجود مزایای ذکر شده ، این نوع خدمات به دلایل مختلف از جمله عدم ارائه صحیح خدمت بر اساس اصول بازاریابی علمی، از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار نبوده و عموم افراد جامعه به جای ایجاد سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسک از طریق اخذ سپرده ، به سرمایه گذاری در بخش های غیر مولد و واسطه ای و با ریسک بالا اقدام می نمایند. علی ایحال،به منظور ارتقاءسطح تمایلات و ارائه راهکارهای تشویقی جهت افزایش سپرده های بانکی،دراین پژوهش با توجه به نقش انکار ناپذیر بازاریابی در توسعه،گسترش و جذب مشتریان جدید، از مدل مدیریت منسجم خدمات(عناصرآمیخته بازاریابی خدمات8PS)برای بررسی تأثیر هریک ازعناصر هشتگانه آن بر جذب سپرده های بانکی مشتریان جدید،از طریق آزمونTو دوجمله ای استفاده شد. نتایج آزمون نشان می دهد عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بر جذب سپرده های بانکی مشتریان جدید اثرگذار می باشد.در ادامه با استفاده از نتایج حاصله ضمن اولویت بندی این عناصر ، وضعیت بانک سپه در هریک از این عناصرنیز مشخص شد و فاصله انتظارات مشتریان بانک سپه تا وضعیت مطلوب مورد ارزیابی قرار گرفته است.
    Abstract
    Studying and Priority-Ranking of Factors Effecting Attraction of New Customers’ Bank Deposits in Bank Sepah with an Emphasis on Elements of Services Marketing Mix (Case study: Branches of Bank Sepah in Tehran) Abstract: Bank deposits are useful tools for maintaining peace of mind as well as a solution for meeting society’s future needs, especially in unpredictable conditions. Today, bank deposits are considered as important economic and social tools that relying on them in different sections of commercial, services and economic is unavoidable; they are also vital tools playing an effective role in economic growth and sustainable development of countries. Different kinds of bank deposits are privileged due to meeting financial needs of people by providing profit and also their saving aspect. Bank deposits are also important because of mobilizing resources, financing and providing planning opportunities for the banking system. Meanwhile, according to these points and mentioned benefits, these services are not emphasized in our country because of various reasons such as providing improper services that ignore scientific marketing principles, and tendency of the majority of people to invest in non-productive high-risk intermediate sections rather than safe investments. In order to enhance the level of society’s interest and provide strong incentives to increase deposits quantity, this paper uses integrated services management model (8Ps) to study effects of all eight elements on attracting customers’ bank deposits through T-test and binomial test; it also considers the undeniable role of marketing in development, expansion and attraction new customers. Results show that elements of services marketing mix can be effective to attract new customers’ bank deposits. Then, using the research results and priority-ranking of the elements, the status of Bank Sepah and the gap between customers’ expectations and favorite condition would be assessed.