عنوان پایاننامه
بررسی نقش ابزارهای مختلف پیشبرد فروش برای ترغیب خرده فروشان محصولات لبنی به عرضه این محصولات
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51094
- تاریخ دفاع
- ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- حمیدرضا خوانساری
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- چکیده در این پژوهش تلاش شد تا مشخص شود خرده فروشان محصولات لبنی بر اساس چه عامل یا عواملی ترغیب می شوند تا محصولات یک شرکت تولیدکننده ی خاص را بیشتر تبلیغ کرده و بفروشند.هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان تاثیر هریک از ابزارهای مختلف پیشبرد فروش شرکتهای تولیدکننده محصولات لبنی در ترغیب خرده فروشان نسبت به عرضه محصولات آنها بوده و اهداف فرعی اولویت بندی ابزارهای پیشبرد فروش موثر بر افزایش ترغیب خرده فروشان محصولات لبنی به عرضه محصولات و ارائه راهکارهایی به مدیران شرکت های تولیدکننده محصولات لبنی در جهت افزایش یا ارتقاء فروش خود با بکارگیری صحیح ابزارهای پیشبرد فروش می باشد.این تحقیق بنا به ماهیت موضوعکه بررسی نقش ابزارهای مختلف پیشبرد فروش برای ترغیب خرده فروشان محصولات لبنی به عرضه این محصولاتمی باشد، در زمره ی تحقیقات همبستگی قرار گرفته و برای جمع آوری اطلاعات، از روش های مطالعه کتابخانه ای و روش مطالعات میدانی و نیز ابزار پرسشنامه استفاده شده است. فصل اول این تحقیق به بیان چارچوب و محدوده پژوهش اختصاص دارد. در این فصل مباحثی از قبیل موضوع تحقیق، بیان مسئله، مسئله اصلی تحقیق، ضرورت و اهمیت مسئله، گزاره های تحقیق شامل اهداف و فرضیه های تحقیق، تعریف متغیرها و اصطلاحات کلیدی، قلمرو تحقیق و نتایج مورد انتظار شرح داده شده است. در فصل دوم ادبیات تحقیق با محوریت مباحثی همچون بازاریابی و مدیریت بازاریابی، آمیخته بازاریابی و مفاهیم مرتبط با آن، فعالیت های ترفیعی و تشویقی با محوریت پیشبرد فروش و مفاهیم مرتبط با آن، ارتباطات موثر و پیشینه تحقیق (تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی) مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و در فصل سوم نیز روش شناسی تحقیق با محوریت مباحثی همچون روش و نوع تحقیق، جامعه آماری، نمونه گیری و حجم نمونه، روش جمع آوری داده ها ، روایی و پایایی ابزار تحقیق و همچنین روش های تحلیل آماری جهت بررسی سوالات تحقیق مطرح و مشخص گردیده و در نهایت در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل آماری داده های بدست آمده از پرسشنامه های توزیع شده بین اعضای نمونه آماری پژوهش پرداخته شد ه و به نتیجه گیری و پیشنهاداتدر فصل پنجم ختم گردیده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی است، زیرا مشخصههای یک تحقیق کاربردی در موضوع «بررسی نقش ابزارهای مختلف پیشبرد فروش برای ترغیب خرده فروشان محصولات لبنی به عرضه این محصولات وجود داشته و همچنین به دنبال استفاده از نتایج تحقیق برای حل مساله و تعیین نقش ابزارهای مختلف پیشبرد فروش جهت ترغیب خرده فروشان برای عرضه محصولات بوده است.
- Abstract
- Abstract This paper intends to determine what factors may drive dairy products retailers promote and sell a particular company’s products. Here the main objective is to assess the influence of each factor which may encourage dairy products retailers to promote and sell dairy products of a particular company. Our next objective is to prioritize them and provide managers of such companies with solutions which help them improve their products by using appropriate means. We used library and field method as well as questionnaires. First chapter of this paper focuses on the framework and scope of the research dealing with subject, definition of the problem, main problem of research, necessity and importance of the problem, hypotheses, variables definitions, key expressions, research scope and expected results. Second chapter discusses research literature with special stress on marketing, risk management and relevant concepts, motivational and promotional actions that can be taken to improve sales and related concepts. Effective communications, previous researches (both inside the country and abroad). Third chapter deals with methodology focusing on type and method which this paper uses, statistical population, sampling, sample size, data gathering, validity and reliability of research instruments and statistical analysis methods. Chapter four analyzes statistically data which have been obtained through questionnaires. Conclusions and recommendations are contained in chapter five. This research is applied in terms of its objective, because it has features of an applied study and seeks to make use of research results and findings and determining the effect of the Factors Encouraging Retailers to Sell Dairy Products of a Particular Company.