عنوان پایان‌نامه

بررسی اثرات استفاده از نشان تجاری شناخته شده بر فروش صنایع لوازم خانگی



    دانشجو در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی اثرات استفاده از نشان تجاری شناخته شده بر فروش صنایع لوازم خانگی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50078
    تاریخ دفاع
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰
    دانشجو
    شبنم حجتی
    استاد راهنما
    سیدابوالقاسم میرا

    نشان تجاری به منزله ی وعده ایست که از طرف شرکت به مشتری خود داده می شود.این نشان تجاری محدوده ی انتظارات از محصول یا خدمات شرکت را برای مشتری مشخص نموده و تمایزی میان انچه شرکت عرضه می کند با آنچه رقیبش عرضه می کند بوجود می آورد هدف از این پژوهش بررسی اثرات استفاده از مارک خارجی بر فروش صنایع لوازم خانگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران ارشد و مدیران میانی و مدیران فروش و مسئولین نمایندگی های فروش کالاهای شرکت پارس خزر وشرکت صنام در شهر تهران می باشند که تعداد آنها 3500نفر شخص حقیقی و حقوقی فعال می باشد نمونه آماری این پژوهش شامل 200 نفر از کسانی می باشد که به صورت رسمی به عنوان کارمند و در پستهای مدیر ، مسئول فروش ، کارمند فروش ، نمایندگی فروش در این دو شرکت مشغول به کار می باشند . در این تحقیق با توسل به جدول مورگان 179 نفر مشخص گردیده است. برای جبران افت آزمودنی و همچنین بالا بردن اعتبار بیرونی، نمونه را تا 200 نفر افزایش داده و از روش نمونه‌برداری خوشه ای استفاده شده است . برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است . نتایج این پژوهش نشان می دهد که : بین یک نشان تجاری شناخته شده و میزان خرید کالاهای مربوط به آن رابطه وجود دارد. بین یک نشان تجاری شناخته شده و کیفیت کالاهای مربوط به آن رابطه وجود دارد. نشان تجاری یک شرکت به عنوان مهمترین عامل ترغیب مشتریان جهت خرید کالاهای شرکت به شمار می آید.
    Abstract
    Monte Carlo kinetic simulation method was performed to study the ester exchange reactions in poly (ethylene terephthalate) /poly (ethylene 2, 6-naphthalene dicarboxylate) blends. The Chain distribution of the blend was simulated at each moment of the mixing. At initial stages of the mixing the degree of randomness rapidly increases and finally reaches a plateau at about 0.9. Increase in temperature has a significant effect on the amount of exchange reactions and therefore increases the randomness of the blend. The average length of PET and PEN repeating units were also determined through the Monte Carlo simulation method. It was found that these parameters decrease by means of ester exchange reactions and reach a plateau after a certain time. Derivative of the heat flow was modeled at the glass transition region at each moment of the mixing. Two peaks were observed on the derivative of the heat flow curve at the early stages of mixing. With increasing the mixing time the compatibility between two phases increase and therefore the two peaks converge towards each other and finally a single peak is observed on the derivative of the heat flow curve at the glass transition region. The Monte Carlo simulation results were in a fine agreement with experimental data. Keywords: Poly (ethylene terephthalate) / Poly (ethylene 2, 6-naphthalene¬dicarboxylate) Blends; Transeterification; Monte Carlo Simulation