بررسی عوامل موثربر فروش بیمه نامه های عمر از دیدگاه مدیران شرکت سهامی بیمه ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69039
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- الهه جمشیدی مهر
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- بیمه های زندگی ( عمر ) یکی از راهکارهای بهینه برای مقابله با برخی از چالش های مالی آینده محسوب می گردند . با این حال مطابق با آمارهای موجود ، ضریب نفوذ بیمه که شامل سهم حق بیمه های دریافتی از تولید ناخالص داخلی و به نوعی مبین میزان فروش و اقبال جامعه به این مقوله می باشد ، در کشور ما آن هم با توجه به وجود ظرفیت های قابل توجه ، در مقایسه با سایر کشورهای جهان و حتی برخی از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی ، رضایت بخش نیست . از آن جا که نظام بازاریابی و فروش بیمه نامه های عمر همانند هر نظام دیگری در تعامل با مجموعه ای از مولفه های تاثیرگذار می باشد ، مطالعه پیرامون وضعیت موجود بازاریابی و فروش بیمه نامه های عمر و بررسی عوامل موثر بر این نظام ضروری می نماید . به این منظور تحقیق کاربردی حاضر با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر فروش بیمه نامه های عمر از دیدگاه مدیران شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران در سال 1390 در قالب یک تحقیق پیمایشی و بر مبنای الگوی سه بعدی تحلیل نظریه های مدیریت ، با تعریف متغیرهای اصلی عوامل محیطی ، ساختاری و رفتاری و متغیرهای فرعی جمعیت شناختی ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، تکنولوژیکی ، خدمت ، قیمت ، مکان ، ترفیع ، امکانات و دارایی های فیزیکی، کارکنان ، مدیریت عملیات و فرایندها ، شناختی و عملکردی صورت پذیرفت . پایایی و روایی پرسشنامه با ضریب آلفا و اعتبار محتوایی تایید و نمونه 90 نفری این تحقیق از میان جامعه آماری 110 نفری مدیران آشنا با بیمه های عمر به روش تصادفی ساده انتخاب گردیدند . فرضیه های مورد نظر با آزمون های آماری متناسب سنجیده و در تمامی موارد ، تبیین شدند .
- Abstract
- The development of insurance industry in Iran, despite the capacity and various capabilities,is facing numerous obstacles and compared whit other countries, share sale is very low. Thus topic of this research was determined « THE SURVEY OF EFFECTIVE FACTORS SALES "LIFE INSURANCE " FROM MANAGERS? BY IRAN INSURANCE COMPANIES? IN TEHRAN , ON 2011 » . Goals of research were recognition of effective factors to life insurance selling and gradation of them for improving the existing status . Research hypothesis respectively were measurement statistic correlation between environmental , structural and behavioral factors and life insurance selling . Moreover , gradation of Said triplet factors . Research method and model were survey and fork model of management theories fundamental analysis . Volume Sample was 90 person of managers by iran insurance companies in tehran that selected between statistic society , 110 person that sampling was to simple random sampling . method of reliability and validity of questionnaire were respectively Cronbach´s Alpha coefficient and content validity . Finally, finding research explaned statistic correlation between triplet factors and preference of them . Additionally, instrument research was questionnaire and SPSS 19.0 software . Key Words : Marketing , Sales , Selling And Life Insurance .