عنوان پایاننامه
بررسی عوامل حیاتی موفقیت (csfs) بانکهای تجاری در بانکداری خردمقایسه تطبیقی بین بانکهای بزرگ و کوچک در ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50576
- تاریخ دفاع
- ۰۱ آذر ۱۳۹۰
- دانشجو
- حسن بسلانپور
- استاد راهنما
- محمد موسی خانی
- چکیده
- برنامهریزی و مدیریت استراتژیک جزء ضروریات هر کسب و کار میباشد. در محیط رقابتی که رقبا اعم از داخلی و خارجی سعی در ایجاد ارزش افزوده و سهم بیشتر بازار دارند. اگر سازمانی چشمانداز و ماموریت مشخص و مدونی نداشته باشد بدون شک در آینده نزدیک تنها یک نام و خاطره از خود باقی خواهد گذاشت. پس سازمانها با تدوین چشمانداز و بیانیه ماموریت، حوزه فعالیت و انواع آن و بازارهای مرتبط را مشخص نموده و آینده سازمان را ترسیم میکنند. در ادامه لازم است که اهداف کلان و مقاصد سازمان مشخص شود. سپس جهت رسیدن به مقاصد حوزههایی نمودار میشود که کلید رسیدن به مقاصد در آن حوزهها قرار دارد. با مشخص شدن این حوزهها که به حوزههای نتایج کلیدی معروفند، عواملی مشخص میشود که در رسیدن به اهداف و مقاصد ما حیاتی و یا اساسی هستند و اگر سازمان به این عوامل توجه نکند رسیدن به اهداف برای سازمان به راحتی امکانپذیر نخواهد بود. لذا توصیه استراتژیستها این است که عملکرد این عوامل باید به طور مرتب توسط مدیران مورد کنترل و ارزیابی قرار گیرد تا رسیدن به اهداف امکانپذیر باشد. از این رو مشخص میشود CSFها (عوامل حیاتی موفقیت)، ابزار باارزشی هستند که میتوانند در دستیابی به عملکرد بالاتر و موفقیت آمیز یا در پیاده سازی یک سیستم، برنامه و یا مدیریت یک پروژه را ما را یاری نمایند. در این پژوهش سعی کردیم ابتدا این عوامل را در صنعت بانکداری با تمرکز بر بانکداری خرد شناسایی کرده و در ادامه میزان توجه و اهمیت هر عامل را در بانکهای بزرگ و کوچک مشخص نماییم. در این پژوهش با توزیع 430 پرسشنامه و در نهایت با بدست آمدن 373 پرسشنامه صحیح، هفت عامل به عنوان عوامل اساسی (حیاتی) موفقیت شناسایی و رتبه بندی شدند و با مقایسه میزان اهمیت این عوامل در سه بخش 1- مقایسه بین بانک های بزرگ و کوچک، 2- مقایسه بین بانک های بزرگ با هم، 3- مقایسه عوامل بین بانکهای کوچک باهم نتایج مورد نظر بدست آمد.
- Abstract
- ندارد