عنوان پایان‌نامه

ارزیابی تصویر ذهنی شرکت سایپا و ایران خودرو از منظر شبکه نمایندگی های فروش شرکت سایپا



    دانشجو در تاریخ ۰۴ دی ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی تصویر ذهنی شرکت سایپا و ایران خودرو از منظر شبکه نمایندگی های فروش شرکت سایپا" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51549
    تاریخ دفاع
    ۰۴ دی ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    عزت اله اصغری زاده

    یکی از مهمترین معیارهای تأثیرگذار بر خریداران که سبب ترجیح یک محصول بر محصول مشابه می شود تصویر ذهنی است که مشتریان نسبت به یک برند خاص دارند . با توجه به اینکه توزیع کنندگان نیز جزء مشتریان شرکت هستند و می توان از آنها به عنوان مشتریان میانی نام برد، بحث تصویر ذهنی ایشان نسبت به شرکتهای عامل, جایگاه خاصی پیدا کرده است. تصویرذهنی علاوه بر تاثیر برروی ادراکات و وفاداری نمایندگیها، به طرق مختلف بر صنعت خودرو و میزان فروش خودرو تاثیر گذار است . علی رغم فعالیتها و برنامه‌ریزی‌هایی که در سالیان اخیر درخصوص رضایت مشتریان و بهبود تصویر ذهنی آنها صورت پذیرفته است، درخصوص تصویر ذهنی نمایندگیها و تاثیر آن در توانایی عملکرد ایشان اقدامات لازم صورت نپذیرفته است . هرگونه اقدام در این زمینه نیازمند انجام مطالعات اولیه می باشد . لذا این تحقیق ضمن نشان دادن لزوم انجام امر توجه به تصویر ذهنی کانالهای توزیع و نمایندگیها، نسبت به شناسایی عوامل مؤثر در تصویر ذهنی اقدام می نماید و سپس به مقایسه نتایج، بین دو شرکت خودروساز سایپا و ایران خودرو، از منظر نمایندگیهای شرکت سایپا می پردازد . از آنجائیکه تصویر ذهنی عرضه‌کنندگان می‌تواند پیام مثبت و یا منفی را به ذهن مشتری انتقال دهد و این بستگی به ذهنیت و برداشت نمایندگان فروش، از شرکت دارد محقق قصد دارد تا با ارزیابی تصویر ذهنی شرکت سایپا و ایران خودرو از منظر شبکه نمایندگیهای فروش شرکت سایپا، به شناسایی نقاط ضعف و قوت این رابطه بپردازد . کلمات کلیدی این پژوهش عبارتند از : نمایندگی فروش, توزیع, کانال¬های توزیع, تصویرذهنی, شهرت شرکت, علامت تجاری و نگرش .
    Abstract
    One of the most important effective criteria on buyers that it causes prefer a product to the similar product is the Image that customers have from a special brand. Considering that distributers are part of company customers and can be mention as middle customers ,Their Image about the agent companies, has found a special position . In addition to influence of Image on agent’s perceptions and fidelity, the Image is effective on car industry and the amount of selling cars is in different ways . Despite activities and programming egarding customers satisfaction and improve their Image is done in recent years, necessary measures regarding agent’s Image and its impact on the performance of their ability,has not done . Any action in this regard need to do preliminary studies.Therefore, this research while showing the need to pay attention to Image of distribution channels and agents, identifies effective factors in Image action, and then to compare the results, between the two car manufacturing company SAIPA and Iran Khodro, from the viewpoint of certified branches Saipa company Agents. Whereas the Image of suppliers can transfer positive or negative message to mind of customer and It depends on the mentality of sale agent from the company. Researcher intended to assess the Image of SAIPA and Iran Khodro from viewpoint of Saipa company certified branches, identify strengths and weakness points of this relationship. Keywords:Sales agent, Distribution , distribution channels , image , Company fame,Trade mark, Attitude