بررسی عوامل فردی موثر بر تصمیم خرید به خریداران فرآورده های گوشتی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49473
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- احمد اخوان ارمکی
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- بسیاری از کارشناسان بازاریابی بر این عقیدهاند که سرمایهگذاری در زمینه عوامل درونی به سازمان مزیتی میبخشد که به سادگی قابل تقلید نیست به عنوان مثال چنانچه محصولات سازمانی به عنوان کالاهای باپرستیژ مطرح باشند سایر رقبا به سختی میتوانند به این مزیت دست یابند. در گذشته بیشتر این تصور مطرح بود که عواملی همچون ادراک یا نگرش افراد به کالاها و شرکتها تنها در زمان خرید کالاهای با درگیری بالا خود را نشان میدهند ولی در برخی از کالاها به خصوص مواد غذایی افراد در زمان خرید کالای با درگیری پایین نیز به شدت تحت تأثیر عوامل درونی و فردی عمل میکند. تحقیق حاضر تحت عنوان «بررسی عوامل فردی موثر بر تصمیم خرید به خریداران فرآوردههای گوشتی» به منظور تبیین جایگاه و نقش عوامل تأثیرگذار بر انتخاب مصرفکنندگان در بازار رقابتی فرآوردههای غذایی در پنج فصل تنظیم شده است. در فصل اول تعاریف، فرضیهها، سئوالها، اهداف و واژههای عملیاتی، توضیح داده شده است در فصل دوم به عوامل فردی و اجتماعی موثر بر تصمیمات خرید مصرفکنندگان سلسله مراتب تصمیمگیری، سوابق و پیشینه تحقق پرداخت شده است. در فصل سوم روش و ابزار جمعآوری کسب اطلاعات، نمونهگیری، سنجش قابلیت اعتماد (پایایی) و (روایی) اطلاعات حاصله بررسی شده است. فصل چهارم تحلیل توصیفی استنباطی دادهها انجام شده است و در نهایت در فصل پنجم به نتیجهگیری و ارائه پیشنهادات پرداخته شده است. واژههای کلیدی: رفتار مصرف کننده، آمیخته بازاریابی، درگیری، خرید کم درگیری، کالای کمدرگیری، در دسترس بودن
- Abstract
- ندارد