ارزیابی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک صادرات ایران در جذب مشتریان طرح سپرده سرمایه گذاری گنجینه سپهر در شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49450
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- رضا ابراهیم اژدری
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- یکی از ابزارهای ترفیع و ترویج فروش در مبحث بازاریابی که در صورت اجرای مطلوب میتواند سازمان را در رسیدن به اهداف خود یاری و کمک نماید، تبلیغات میباشد. در جوامع امروزی و عصر کنونی ابزارها و انواع رسانههای تبلیغاتی وجود دارد که از این بین تلویزیون به عنوان قویترین رسانه باعث نفوذ شدید در مردم میگردد . بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمانهای مالی که به تازگی خصوصی گردیده و با توجه به اینکه در صنعت مالی دارای رقبای بسیار زیادی اعم از بانکهای دولتی و خصوصی و سایر موسسات مالی و اعتباری میباشد، از سالهای قبل و به خصوص در سالهای اخیر به انواع تبلیغات و رسانهها و به ویژه تبلیغات تلویزیونی روی آورده است و هر ساله هزینههای زیادی را بابت تبلیغات صرف مینماید . بنابراین با این توصیف کسب آگاهی از میزان و چگونگی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک صادرات ایران برای جذب مشتریان خود بابت محصولات و خدمات فعلی و نوین کاملا لازم و ضروری به نظر می رسد که در این پژوهش طرح سپرده سرمایهگذاری گنجینه سپهر به عنوان موضوع تحقیق قابل بررسی میباشد .هدف اصلی از این تحقیق ارزیابی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی در جذب مشتریان طرح سپرده سرمایهگذاری گنجینه سپهر در شهر تهران میباشد که در تحقیق حاضر از مدل چهار مرحلهای داگمار به ترتیب مراحل 1-آگاهی، 2-ادراک، 3-متقاعد شدن و 4-اقدام به خرید که در اینجا از سه مرحله اولیه آن در تهیه و تنظیم فرضیههای اصلی و فرعی و همچنین طراحی و تنظیم پرسشنامه مربوطه استفاده شده است . توضیح اینکه مرحله چهارم مدل جزء مباحث رفتار مصرفکننده بوده و سه مرحله اولیه قبل از جذب مشتریان و عدم استفاده از محصول و یا خدمت و در زمان قبل از افتتاح حساب میباشد . جامعه آماری این تحقیق را مشتریان و عموم مردم (مشتریان بالقوه) تشکیل دادهاند . نمونه آماری به تعداد کل 400 نفر در سطح شهر تهران می باشد. پایایی سوالات پرسشنامه 7/74 درصد بوده و به دلیل نرمال نبودن متغیرها از آزمون ناپارامتری دو جملهای استفاده شده است که متغیر آگاهی دارای اثر بخشی بوده و متغیرهای ادراک و متقاعد شدن از اثر بخشی لازم برخوردار نبوده اند.
- Abstract
- ندارد