عنوان پایان‌نامه

ارزیابی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک صادرات ایران در جذب مشتریان طرح سپرده سرمایه گذاری گنجینه سپهر در شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک صادرات ایران در جذب مشتریان طرح سپرده سرمایه گذاری گنجینه سپهر در شهر تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49450
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۰

    یکی از ابزارهای ترفیع و ترویج فروش در مبحث بازاریابی که در صورت اجرای مطلوب می‎تواند سازمان را در رسیدن به اهداف خود یاری و کمک نماید، تبلیغات می‎باشد. در جوامع امروزی و عصر کنونی ابزارها و انواع رسانه‎های تبلیغاتی وجود دارد که از این بین تلویزیون به عنوان قویترین رسانه باعث نفوذ شدید در مردم می‎گردد . بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‎های مالی که به تازگی خصوصی گردیده و با توجه به اینکه در صنعت مالی دارای رقبای بسیار زیادی اعم از بانک‎های دولتی و خصوصی و سایر موسسات مالی و اعتباری می‎باشد، از سال‎های قبل و به خصوص در سال‎های اخیر به انواع تبلیغات و رسانه‎ها و به ویژه تبلیغات تلویزیونی روی آورده است و هر ساله هزینه‎های زیادی را بابت تبلیغات صرف می‌نماید . بنابراین با این توصیف کسب آگاهی از میزان و چگونگی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک صادرات ایران برای جذب مشتریان خود بابت محصولات و خدمات فعلی و نوین کاملا لازم و ضروری به نظر می رسد که در این پژوهش طرح سپرده سرمایه‎گذاری گنجینه سپهر به عنوان موضوع تحقیق قابل بررسی می‎باشد .هدف اصلی از این تحقیق ارزیابی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی در جذب مشتریان طرح سپرده سرمایه‎گذاری گنجینه سپهر در شهر تهران می‎باشد که در تحقیق حاضر از مدل چهار مرحله‎ای داگمار به ترتیب مراحل 1-آگاهی، 2-ادراک، 3-متقاعد شدن و 4-اقدام به خرید که در اینجا از سه مرحله اولیه آن در تهیه و تنظیم فرضیه‌های اصلی و فرعی و همچنین طراحی و تنظیم پرسشنامه مربوطه استفاده شده است . توضیح اینکه مرحله چهارم مدل جزء مباحث رفتار مصرف‎کننده بوده و سه مرحله اولیه قبل از جذب مشتریان و عدم استفاده از محصول و یا خدمت و در زمان قبل از افتتاح حساب می‎باشد . جامعه آماری این تحقیق را مشتریان و عموم مردم (مشتریان بالقوه) تشکیل داده‎اند . نمونه آماری به تعداد کل 400 نفر در سطح شهر تهران می باشد. پایایی سوالات پرسشنامه 7/74 درصد بوده و به دلیل نرمال نبودن متغیرها از آزمون ناپارامتری دو جمله‎‎ای استفاده شده است که متغیر آگاهی دارای اثر بخشی بوده و متغیرهای ادراک و متقاعد شدن از اثر بخشی لازم برخوردار نبوده اند.
    Abstract
    ندارد