عنوان پایان‌نامه

ارائه مدل ارزش ادراکی از مکان گردشگری بر اساس مدل ارزش ویژه برند مبتنی برمشتری (مطالعه موردی : منطقه آزاد کیش )



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه مدل ارزش ادراکی از مکان گردشگری بر اساس مدل ارزش ویژه برند مبتنی برمشتری (مطالعه موردی : منطقه آزاد کیش )" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48324
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    اگر چه در سال های اخیر، مفهوم برند مقصد(گردشگری) توجه بسیاری از محققان حوزه بازاریابی و مدیریت جهانگردی را به خود جلب کرده است، اما بررسی سیستماتیک در این حوزه بسیار اندک صورت گرفته است.برخی از تحقیقات حوزه برند مقصد گردشگری به امکان پذیری کاربرد رویکردهای رایج بازاریابی اشاره کرده اند، اما این تحقیقات فقط در سطح مفهومی باقی مانده است.اگر چه برند در حوزه بازاریابی مقصد گردشگری مفهوم جدیدی است، برخی از مطالعات پیشنهاد میکنند که برند مقصد را میتوان از دید مشتری (گرشگر) سنجید.این تحقیق با هدف توسعه مدل مبتنی بر مقصد گرشگری مبتنی بر مشتری و شناسایی عوامل موثر در مدل ارزش ویژه برند مقصد گردشگری مبتنی بر مشتری به آزمون تجربی ابعاد شکل دهنده سازه برند مقصد گرشگری در منطقه آزاد کیش پرداخته است.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تکنیک مدل معادلات ساختاری نشان میدهد که آگاهی از برند مقصد رابطه معناداری با ارزش برند داشته است.همچنین میتوان بیان داشت که در سطح اطمینان 95 درصد، تصویر برند مقصد، رابطه معناداری با ارزش برند مقصد داشته است.همچنین تصویر برند مقصد رابطه معناداری با وفاداری به برند مقصد دارد.
    Abstract
    Destination Branding has attracted many researchers' attention during past years. However, there are very few systematic studies available in this erea. Some have investigated the applicability of marketing approaches in destination branding, yet many of these studies are conceptual without any empirical contributions. We believe that destination branding can be explained from costumers' point of view. This study tries to empirically identify some factors influencing costumer destination brand equity in Kish Island. The results of our study show that Destination Brand Awareness is significantly related to Brand Equity. In addition, Destination Brand Image is also related to Brand Equity. Finally, destination brand image is significantly related to Destination Brand Loyalty.