عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موثر بر صادرات سنگهای تزیینی و تدوین الگویی جهت توسعه صادرات آن
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی - بازاریابی بین المللی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51903
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- فاطمه رضائی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- تحقیق حاضر به منظور شناسایی و اولویت بندی موانعی که بر سر راه صادرات سنگهای تزیینی و ساختمانی کشور قرار دارد و اراه راهکارهایی برای بهبود آن، با طرح یک مدل مفهومی، انجام گرفته است. نمونه آماری شامل کلیه 57 شرکت صادراتی فعال در زمینه سنگ در شهر تهران بوده، که از روش پرسشنامه ای به عنوان ابزار تحقیق استفاده شده است. یافته های حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که تمامی عوامل مطرح شده در مدل توسط پاسخ دهندگان به عنوان موانع صادراتی اهمیت چندانی نداشتند و تنها دو عامل رقابت و دولت به عنوان موانع اصلی توسعه صادرات باید مدنظر قرار گیرند.
- Abstract
- This study aims to explore the export barriers , and prioritize these obstacles tn Iranian dimensional stones'' firms engaged in international business. finding show that the goverment and foreign competion are the most important factors in declining stones' export. however, other barriers such as procedural, diversity and internal inefficiency barriers indicate no significant relationship with export performance.