عنوان پایاننامه
بررسی رابطه ابعاد ارزش ویزه برند و عملکرد شرکتهای بیمه در فروش بیمه بدنه اتومبیل
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49518
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۰
- دانشجو
- جلیل خلیلی
- استاد راهنما
- هاشم آقازاده
- چکیده
- ارزش ویژه برند یکی از مفاهیمی است که تمایز میان برندها را معنا می کند. آنچه که مصرف کننده را به سوی برند جذب م یکند و باعث انتخاب برند توسط او م یشود ارزش آن است که تحت عنوان ارزش ویژه برند شناخته می شود. ارزش ویژه برند مطلوبیت و ارزش اضافه ای است که برند به یک محصول در مقایسه با محصول مشابه آن اضافه می کند. عواملی چون کیفیت ادراک شده برند، ارزش ادراک شده برند بر اساس هزینه، منحصر به فرد بودن برند، تمایل جهت پرداخت مبلغ بالاتر، آگاهی از نام برند، آشنایی با برند، محبوبیت برند، پیوندهای سازمانی و پایداری تصویر برند ابعاد تشکیل دهنده ارزش ویژه برند هستند. در این پژوهش رابطه بین ارزش ویژه برند و عملکرد شرکت های بیمه در فروش بیمه بدنه اتومبیل بررسی شده است. برای انجام این پژوهش از آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شده است. نتیجه تحقیق حکایت از رابطه مثبت و معنادار ارزش ویژه برند و میزان فروش بیمه بدنه اتومبیل در شرکت های بیمه می کند. این امر به معنای این است که شرکت های بیمه ای که از ارزش ویژه بالاتری در ذهن مشتریان برخوردارند، میزان فروش بالاتری نیز داشته اند.
- Abstract
- Brand equity is a discriminating factor among different brands. What is leading the customer toward a specific brand and made them to choose one amongst others is the value of brand, which is called the brand equity. Brand equity is its desirability and utilization and extra value which a product brand will offer in compare of similar products. Perceived brand quality, perceived value of a brand based on its costs, its uniqueness, willing to pay a higher price, to be familiar and informed about a brand name, its popularity, organizational links and brand image stability is the different aspects of brand equity. In this research, the relationship between brand equity and performance of insurance companies for car insurance is studied. We have used correlation test and regression analysis for this research. Our study results have proved that there is a positive and statistically meaningful relation between brand equity and sale volume of car premiumIn insurance companies. This means that those companies with higher customers perceived brand equity has a higher sale volume.