عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر حضور در نمایشگاه های تخصصی بر تقویت ارزش ویژه برند شرکت
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49109
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
- دانشجو
- کامبیز معتمد وزیری
- استاد راهنما
- سیدابوالقاسم میرا
- چکیده
- از اهم مهمترین اهداف برگزاری یک نمایشگاه تجاری تخصصی می توان به تحکیم و تقویت موقعیت شرکت یا موسسه در بازار ، دستیابی مجدد به مشتریان از دست رفته ، بازار یابی برای کالاهای جدید (بازار سازی) ، شناسایی مشتریان بالقوه و افزایش تعداد مشتریان فعلی ، فروش کالا به سایر فروشندگان ، توسعه صادرات و کشف بازار های جدید ، خنثی کردن تبلیغات منفی علیه شرکت و برقراری ارتباط با رسانه ها اشاره کرد. (علمی،محمد،چاپ و نشر بازرگانی،1388) از طرفی برند سازی که امروزه به عنوان یکی از دارائیهای نامشهود هر شرکت مطرح بوده و منبع بالاترین ارزشهاست یکی از بهترین راه های انجام تجارت است و شرکتها باید به ابزارهای مطمئن و قابل اعتمادی برای ایجاد ارزش ویژه برند دسترسی داشته باشند تا تغییرات مستمر در محیط بازاریابی خدشه ای به جایگاه رقابتی آنان وارد نکرده و در عین حال به عنوان یک عامل دفاعی برای حفظ سهم بازار در برابر رقبا نیز بکار رود . همچنین یک مساله حیاتی برای کسب و کارهای هوشمند ، توانمندی آن در جلب و حفظ مشتریان و وفادار سازی آنهاست . لذا درک بهتر از مدیریت ارزش ویژه برند و سنجش آن یکی از الزامات مدیریت برند است. حال ، چنانچه حضور در نمایشگاه بر تقویت ارزش ویژه برند شرکتها تاثیر گذار باشد ، بایستی میزان این تاثیر گذاری مورد بررسی واقع شده و به صورت کمی مورد ارزیابی قرار بگیرد . این موضوع برای شرکتهای نوپا که موقعیت خود را در بازار چندان مستحکم نمی بینند فوق العاده مهم است و در صورتیکه اثبات شود که حضور در نمایشگاه تاثیر قابل ملاحظه ای بر تحکیم و تقویت برند شرکتها دارد ، میزان علاقه مندی و رغبت آنها برای شرکت و حضور در نمایشگاه ها و اتخاذ شیوه ایی به منظور استفاده هر چه بهتر از محیط نمایشگاه در جهت تقویت ارزش برند بیشتر می شود .
- Abstract
- ندارد