عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر حضور در نمایشگاه های تخصصی بر تقویت ارزش ویژه برند شرکت



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر حضور در نمایشگاه های تخصصی بر تقویت ارزش ویژه برند شرکت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49109
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹

    از اهم مهمترین اهداف برگزاری یک نمایشگاه تجاری تخصصی می توان به تحکیم و تقویت موقعیت شرکت یا موسسه در بازار ، دستیابی مجدد به مشتریان از دست رفته ، بازار یابی برای کالاهای جدید (بازار سازی) ، شناسایی مشتریان بالقوه و افزایش تعداد مشتریان فعلی ، فروش کالا به سایر فروشندگان ، توسعه صادرات و کشف بازار های جدید ، خنثی کردن تبلیغات منفی علیه شرکت و برقراری ارتباط با رسانه ها اشاره کرد. (علمی،محمد،چاپ و نشر بازرگانی،1388) از طرفی برند سازی که امروزه به عنوان یکی از دارائیهای نامشهود هر شرکت مطرح بوده و منبع بالاترین ارزشهاست یکی از بهترین راه های انجام تجارت است و شرکتها باید به ابزارهای مطمئن و قابل اعتمادی برای ایجاد ارزش ویژه برند دسترسی داشته باشند تا تغییرات مستمر در محیط بازاریابی خدشه ای به جایگاه رقابتی آنان وارد نکرده و در عین حال به عنوان یک عامل دفاعی برای حفظ سهم بازار در برابر رقبا نیز بکار رود . همچنین یک مساله حیاتی برای کسب و کارهای هوشمند ، توانمندی آن در جلب و حفظ مشتریان و وفادار سازی آنهاست . لذا درک بهتر از مدیریت ارزش ویژه برند و سنجش آن یکی از الزامات مدیریت برند است. حال ، چنانچه حضور در نمایشگاه بر تقویت ارزش ویژه برند شرکتها تاثیر گذار باشد ، بایستی میزان این تاثیر گذاری مورد بررسی واقع شده و به صورت کمی مورد ارزیابی قرار بگیرد . این موضوع برای شرکتهای نوپا که موقعیت خود را در بازار چندان مستحکم نمی بینند فوق العاده مهم است و در صورتیکه اثبات شود که حضور در نمایشگاه تاثیر قابل ملاحظه ای بر تحکیم و تقویت برند شرکتها دارد ، میزان علاقه مندی و رغبت آنها برای شرکت و حضور در نمایشگاه ها و اتخاذ شیوه ایی به منظور استفاده هر چه بهتر از محیط نمایشگاه در جهت تقویت ارزش برند بیشتر می شود .
    Abstract
    ندارد