عنوان پایاننامه
بررسی رابطه میان ادراک مشتری از رعایت اخلاق در فروش با کیفیت رابطه میان فروشنده و مشتری: مطالعه موردی :شرکت اطلس کوپکو ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55569
- تاریخ دفاع
- ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
- دانشجو
- کیانوش کریمی دهکردی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- هدف از پژوهش حاضر بررسی رعایت اخلاق در فروش با کیفیت رابطه میان فروشنده و مشتری در شرکت اطلس کوپکو ایران می باشد. مطالعه حاضر تحقیقی توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است . جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان شرکت اطلس کوپکو ایران می باشد. حجم نمونه مشخص شده 143 نمونه بوده و برای جمع آوری داده از پرسشنامه استفاده شده است. برای تحلیل داده ها نیز از معادلیه یابی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج تخقیق بیانگر آن است که اخلاق حرفه ای فروشندگانتاثیر مثبت و معناداری بر اعتماد و تعهد مشتری داشته است، همچنین اعتماد و تعهد مشتری نیز بر وفاداری او به شرکت تاثیر مثبت و معنا داری داشته است. همچنین نتایج تحلیل ها نشان می دهد که مدل برازش مناسبی با داده داشته است.
- Abstract
- The present study had studied the effect of professional ethics of seller on loyalthy relationship between customer perception of ethics in selling quality between vendor and customer. This is a descriptive study. The research population was 143 of Atlas Copco company. After collection, the data were analysied through structural equations modeling and Liser software. The results indicated that for customer, seller's ethics had a positive significant effect on customer trust, commitment and loyalthy. Furthermore, it was revealed that trust and commitement had a positive significant effect on customer loyalthy. Also fitting indicators suggest that data have been fitted wel with the model.