عنوان پایان‌نامه

راههای توسعه صادرات ورمی کمپوست به بازارگشورهای عربی از استان زنجان



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "راههای توسعه صادرات ورمی کمپوست به بازارگشورهای عربی از استان زنجان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48230
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۸۹

    اهمیت روز افزون استقلال از درآمدهای نفتی به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت و تقاضای جهانی نفت که درآمدهای دولت و اقتصاد کشور را به شدت تحت تأثیر عوامل برون زا قرار می دهد باعث شده است تا نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرح شود، به نحوی که نظر بسیاری از صاحبنظران و پژوهشگران اقتصاد به سمت تحلیل وضعیت موجود صادرات غیر نفتی معطوف شده است که توسعه صادرات یکی از سیاستها و راهکارهایی است که برای توسعه کشور در نظر گرفته شده است .سیاست جهش صادرات غیرنفتی که از حدود 14 سال پیش در کشور ما اتخاذ شده و روند اجرای آن همچنان ادامه دارد، باعث شده است که ارزش صادرات غیرنفتی ایران از حدود 2/3 میلیارد دلار در سال 1374 به بیش از 20 میلیارد دلار در ابتدای سال جاری افزایش یابد.‏ موفقیت این راهبرد اجرایی در سال‌های گذشته و حفظ آهنگ رشد صادرات غیرنفتی علاوه بر عواملی نظیر افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات، اصلاح مقررات تجاری، حمایت و تشویق بازرگانان و تولیدکنندگان و تکمیل و بهبود زیرساخت‌های اقتصادی، مرهون ترویج فرهنگ صادرات در جامعه و ایجاد یک عزم ملی برای تسخیر بازارهای خارجی است.‏ بینش سنتی که در گذشته تولید ملی را برای مصرف ملی در نظر می‌گرفت و غایت انتظار از صنایع کشور را به تامین نیاز بازار داخلی محدود می‌ساخت، اینک به سرعت در حال تغییر است و جای خود را به فرهنگ صادرات محوری می‌دهد که موفقیت در بازار پر رقابت بین‌المللی را شرط لازم برای بقا و ادامه حیات اقتصادی تولیدکنندگان می‌داند. تحقیق حاضر، یک تحقیق توصیفی است که با هدف شناسایی راه های توسعه صادرات ورمی کمپوست به کشورهای عربی از استان زنجان ، در نظر دارد این صنعت نوپا را توسعه و گسترش دهد. برای این منظور سه فرضیه اصلی عنوان شده است. با توجه به اینکه جامعه ما برابر با30نفر بود. از روش سرشماری استفاده گردیده است و پرسشنامه در میان کلیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان ورمی کمپوست و مدیران و کارشناسان فعال که در زمینه صنعت ورمی کمپوست فعالیت داشته و یا به نوعی دارای اطلاعات مفیدی می باشند و سپس از طریق جداول فراوانی و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا بدین ترتیب به بررسی وضعیت و رتبه بندی عوامل موثر در صادرات صنعت ورمی کمپوست پرداخته شود. یافته ها و نتایج این تحقیق نشان می دهد که همه عوامل مطرح شد
    Abstract
    ندارد