عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موثر بر انتخاب مراکز آموزش الکترونیکی توسط سازمان ها
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49380
- تاریخ دفاع
- ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
- دانشجو
- رضا سلطانی دیزج
- استاد راهنما
- امیر مانیان
- چکیده
- حرکت به سوی جامعههای مبتنی بر دانش مقولهای است که امروزه در همه جا مورد بحث واقع میشود. ظهور و بروز فناوری اطلاعات و ارتباطات و نفوذ آن به تمامی ابعاد زندگی بشر، پارادایمهای جدیدی را پیش روی همگان قرار داده و زندگی بشر را متحول ساخته است. سازمانها نیز از این امر مستثنی نبوده و در همین راستا دچار تغییرات و تحولات زیادی شدهاند. سازمانها نیز در عصر تحولات روزافزون و شتابان، به منظور استفاده از آموزش الکترونیکی برنامه ریزی نموده اند. با توجه به مطالب فوق در سازمان ها نیاز به بررسی عوامل موثر بر انتخاب مراکزآموزش الکترونیکی احساس می شد. در این تحقیق براساس نیاز و مسئله تحقیق 7 بعد در انتخاب مراکزآموزش الکترونیکی از ادبیات تحقیق شناسایی و ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق صنایع و دستگاههای اجرایی استان قم بوده و نمونه گیری از 126 نفر انجام شده است. روش مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل اطلاعات توصیفی-پیمایش بوده است. براساس نتایج بدست آمده از تحقیق مشخص گردید عوامل برنامه های آموزشی، محتوای آموزشی، رسانه و روشهای مناسب ارائه، برند، هزینه های آموزشی، خصوصیات فردی یادگیرندگان، استراتژی سازمانی بر انتخاب مراکزآموزش الکترونیکی موثر است.
- Abstract
- Research goal is survey of effective factors to choice of e-learning center by organizations . this study uses simple random sampling method .Total of number population are 124 , That 97 of questionnaires belong men and 15 numbers of questionnaires belong women . This study is a survey research that its type is applied . Date instrumentations are questionnaires that be regulated into the numbers of 37 closed questions on LIKERT scale . Research was used SPSS software for data analysis . After essential studies specified that effective factors to choice of e-learning center by organizations are : learning plans, learning context , methods & media selection , learner characteristics , organizational strategies , learning costs and brand .