عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه اجرای ارتباطات یکپارجه بازاریابی با عملکرد بازار: مطالعه موردی : بانک ملت



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه اجرای ارتباطات یکپارجه بازاریابی با عملکرد بازار: مطالعه موردی : بانک ملت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49079
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۹

    هدف ارتباطات یکپارچه بازاریابی یکی از مفاهیم مورد نیاز سازمان‌ها در عصر رقابتی می‌باشد. تحقیق فوق در راستای ارزیابی میزان یکپارچگی ارتباطات بازاریابی و نتایج آن بر عملکرد بازار صورت گرفته است. روش تحقیق و تحلیل داده‌ها تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری داده‌ها، تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر روش تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نوع همبستگی و معادلات ساختاری محسوب می‌گردد. بدین منظور فرضیه‌ها از طریق تکنیک تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری مورد آزمون واقع شد. همچنین از آزمون‌های دیگری چون آزمون t تک نمونه‌ای، تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی، همبستگی پیرسون استفاده شده است. به این منظور، بر اساس نمونه‌گیری تصادفی، نمونه‌ای معادل 171 پرسشنامه اتخاذ شده است. یافته‌ها نتایج نشان از تأثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر عملکرد بازار دارد. همچنین بین ارتباطات یکپارچه بازاریابی با بازاریابی ماموریت‌‌گرا، برنامه‌ریزی استراتژیک میان وظیفه‌ای و تعامل سازمانی و عملکرد بازار با رضایت مشتری، مزایای برند و عملکرد فروش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین با توجه به یافته‌های تحقیق آشکار شد که نقش تعامل سازمانی و بازاریابی مأموریت گرا در تحقق یکپارچگی ارتباطات بازاریابی بیش از متغیر برنامه ریزی استراتژیک میان وظیفه‌ای می‌باشد. بنابراین بهبود این دو عامل نقش بسزایی در تقویت ارتباطات یکپارچه بازاریابی و به تبع آن ارتقاء عملکرد بازار دارد. واژگان کلیدی: بازاریابی رابطه‌مند، ترویج و گسترش، ارتباطات، یکپارچگی، ارتباطات یکپارچه بازاریابی، عملکرد بازار، بازاریابی ماموریت‌گرا
    Abstract
    Goal: Integrated marketing communication (IMC) is one of the needed concepts in competitive edge. This research is to auditing the rate of marketing relationship integrity and it's outcome on market performance. Research Method: This study, based on aim, is an applicable research, and based on data collection method, it is a descriptive research. Also, considering its data analysis method, it is a correlation and especially structural equation based research. Hypothesis exanimated by path analysis and structural equation model. Also used other test such as one-sample T test, exploratory and confirmatory Factor Analysis and Pearson correlation test. For this purpose on the base the random sampling, 171 questionnaires received. Finding: According to the research which has done it showed the effects of integrated marketing communication on market performance. Also there is significant positive correlation relationship between integrated marketing communication with mission marketing, Cross-functional Strategic Planning and Interactivity. Also there is significant positive correlation relationship between Market Performance with Brand Advantage, Customer Satisfaction and Sales Performance. Also research results unfold the role of Interactivity and mission marketing is more than Cross-functional Strategic Planning in the integrity of marketing communication. Therefore improving these two factors can play main role in the enhancement of the integrated marketing communication and in the result of that improvement of the market performance.