عنوان پایان‌نامه

ارزیابی فرایند صدور بیمه نامه عمر با استفاده از تکنیک شش سیگما(مطالعه موردی: در شرکت سهامی بیمه ایران)



    دانشجو در تاریخ ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی فرایند صدور بیمه نامه عمر با استفاده از تکنیک شش سیگما(مطالعه موردی: در شرکت سهامی بیمه ایران)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48416
    تاریخ دفاع
    ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
    استاد راهنما
    رضا تهرانی

    در دنیای امروز که رقابت حرف اول را می زند جهش سازمانها به سوی موفقیت مستلزم دانستن راههای رقابت با دیگران است؛ در این راستا ابزارهای بهبود کیفیت می توانند کمک قابل در توجهی در پیشبرد سازمان هابه سوی موفقیت، داشته باشند. شش سیگما یکی از پر قدرت ترین ابزار بهبود کیفیت است که با طی کردن چرخه ای متشکل از تعریف، اندازه گیری، تجزیه تحلیل، بهبود و کنترل، مسایل و مشکلات را به گونه ای ساختار یافته حل نموده و موجبات افزایش کیفیت را فرا هم می آورد. در این تحقیق با استفاده از روش DMAIC ابتدا به تعریف فرایند صدور بیمه نامه عمر با استفاده از نمودار جریان فرایند، پرداخته شده و در مراحل بعدی مشکلاتی نظیر اشتباهات متعدد در صدور، عدم رضایت مشتری و ... شناسایی شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در نهایت تعدادی راهکار برای بهبود فرایند صدور بیمه نامه عمر ارایه شده است. راهکارهایی نظیر ایجاد مراکزی برای مشاوره با مشتریان، ایجاد نوعی ارتباط با مشتریان برای دادن اطلاعات به ایشان در کمک به انتخاب نوع بیمه نامه و ایجاد شعبه های الکترونیکی دریافت اقساط برای راحتی مشتریان. واژگان کلیدی : شش سیگما، روش DMAIC، بیمه عمر
    Abstract
    Abstract In this era that competition is the most important thing, spurt of organization through success, is necessitous to know the ways of competing with others. In this way, tools of quality improvement can help considerably through organization success. 6sigma is one of the most powerful tools of quality improvement that with going through a cycle define, measurement, analysis, improvement and control solve the difficulties in a way that cause increase of quality. In this research, by using DMAIC method ,firstly I have defined issuance process of life insurance by usage of process course diagram and in next steps difficulties like numerous errors in issuance, customer dissatisfaction and …, have been defined and analysis and finally some remedies for improvement of issuance of life insurance have been presented ,remedies like: establishment customer consulting centers, making a kind of relation with customer to inform them in choosing different kinds of life insurance and establishing electronic agencies to receive installment for easement of customer, that all of their minutiae are in the research. Keywords: Six Sigma, DMAIC Method, Life insurance