عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل درون سازمانی موثر بر جذب سپرده های سرمایه گذلری مدت دار و ارائه راهکارهای مناسب(مطالعه موردی:بانک پاسار گاد استان قم)




    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001360;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54098
    تاریخ دفاع
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
    دانشجو
    هدی آهنج
    استاد راهنما
    حسین خنیفر

    با توجه به اهمیت مفهوم تجهیز منابع و ضرورت توجه به این مهم در صنعت بانکداری، هدف از انجام این پژوهش شناسایی و الویت بندی عوامل درون سازمانی مؤثر بر جذب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در بانک پاسارگارد استان قم از دیدگاه مشتریان می‌باشد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از دیدگاه انجام و گردآوری اطلاعات توصیفی – پیمایشی می‌باشد. براساس هدف تحقیق ابتدا با بررسی ادبیات موضوع و استفاده از نظرات خبرگان و اساتید محترم راهنما و مشاور تعداد 5 عامل به عنوان عوامل درون سازمانی مؤثر بر جذب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار شناسایی گردیدند، که این عوامل عبارت‌انداز: تبلیغات، سود پرداختی، تعدد شعب، تنوع خدمات، مهارت کارکنان. در مرحله دوم، کار براساس عوامل شناسایی شده، پرسشنامه تحقیق تدوین گردید. جامعه آماری تحقیق را کلیه مشتریان بانک پاسارگارد در استان قم تشکیل می‌دهند، و از آن جا که جامعه آماری مورد نظر نامحدود می‌باشد. با استفاده از فرمول نمونه گیری جامعه نامحدود با سطح اطمینان 95% تعداد 204 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند ودر نهایت 196 پرسشنامه جمع‌آوری گردید. به منظور بررسی روایی، پرسشنامه به اساتید مدیریت و تعدادی از مدیران بانک ارائه شد و بعد از اعمال نظر آنان روایی آن مورد تأیید قرار گرفت. برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که این ضریب 814/0 بدست آمد. در این تحقیق از آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شده است. در بخش آمار استنباطی از آزمون فریدمن و میانگین یک جامعه آماری استفاده گردید. تحلیل داده‌ها نشان داد که تمامی عوامل شناسایی شده به عنوان عوامل مؤثر بر جذب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار دارای اهمیت می‌باشند و الویت آن‌ها به ترتیب: سود پرداختی، تنوع خدمات، مهارت کارکنان، تبلیغات و تعدد شعب. کلید واژه: تجهیز منابع، سودپرداختی، تعدد شعب، تنوع خدمات، تبلیغات، مهارت کارکنان.
    Abstract
    Concerning the importance of resource mobilization and its importance in banking industry, the purpose of this study is to identify and prioritize intra-organizational affecting factors on attracting time capital deposits in Pasargad Bank. In terms of aim, this is an applied study while it is a descriptive – survey in terms of conducting and data gathering. Based on research aim and by studying the literature and using the opinions of elites as well as guiding and advising professors, five factors were identified as intra-organizational affecting factors on attracting time capita deposits including propaganda, paid profit, the number of branches, diversity of services and employees’ skills. In the second step, a questionnaire was devised based on identified factors. Research statistical population consists of all customers of Pasargad Bank in Qom Province. Since statistical population is indefinite, 204 individuals were selected as statistical sample by using unlimited sampling method with 95% of confidence level. Finally, 196 questionnaires were gathered. To determine the validity, the questionnaire we submitted to management professors and after inserting their opinions, its validity was confirmed. To compute reliability ratio, Chronbach’s alpha was used. The obtained ratio was 0.814. Deductive statistics is used to analyze the data. In deductive statistics section, Freedman tests and single community statistical average are utilized. Data analysis shows that all recognized factors are significant as affecting factors on attracting time capital deposits and their priority order is paid profit, diversity of services, employees’ skills, propaganda and the number of branches. Keywords: resource mobilization, paid profit, the number of branches, diversity of services, propaganda, employees’ skills